Khamis, September 08, 2011


Gempar!!! Parti Kencing Rakyat di dalam Negeri Pahang ni dikhabarkan bakal bergegar lagi dalam masa terdekat.

Kalau sebelum ini, diberitakan bahawa 300 orang ahli PKR dari Cabang Indera Mahkota telah bertindak keluar parti dan menyertai UMNO.

Kali ini sumber dari blog Pro Pakatan Pembangkang Pahang melaporkan bahawa wujudnya rasa tak puas hati dikalangan ahli Jawatankuasa yang terasa diri mereka dianak tirikan.

Baru ini diorang terasa diri diorang diabaikan? Baru diorang tau yang PKR tu tak reti buat kerja dan suka mengabaikan ahli - ahlinya?

Itu yang diorang nak bangga sangat dengan parti tu dan mempertikaikan sistem pemilihan yang dijalankan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya?

Pemilihan parti sendiri pun tunggang langgang, ada hati nak betulkan sistem pemilihan parti orang konon. Dasar tak sedar diri betul la diorang ni.

Semuanya nak jadi ketam belaka. Nak ajar anak berjalan lurus, padahal diri sendiri pun berjalan senget. Tak sedar ke diorang ketam tu binatang? Takkan itu pun diorang tak tahu!!!

Ps: Apa la nasib diorang ni ye? Dapat ahli Parlimen, lari ke tempat orang. Yang sorang lagi pulak kerja lain tak de. Asyik nak menipu rakyat je kerjanya!!! Macam sial!!!

Ahli Jawatankuasa, Angkatan Muda Keadilan (AMK) Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Indera Mahkota hari ini sebulat suara membuat keputusan untuk meletakkan jawatan masing-masing beramai-ramai dalam masa terdekat, akibat kecewa dengan keputusan mesyuarat Biro Politik parti itu semalam.
Menurut sumber, mereka terkilan kerana keputusan pihak terbabit yang membuat ketetapan untuk menangguhkan pemilihan semula mana-mana cabang yang mempunyai kurang daripada 30% ahli jawatankuasa yang aktif. 
Berikutan keputusan tersebut, pemilihan semula bagi jawatan Ketua dan Timbalan Ketua dicabang itu yang dijadualkan pada bulan Oktober ini secara automatiknya terbatal. 
"Kami kecewa, kerana cabang Indera Mahkota kini tidak mempunyai Ketua dan Timbalan selepas YB Azan Ismail ke Trengganu dan Ibrahim Ishak keluar parti awal tahun ini. Hanya yang ada ialah Pemangku Ketua Cabang yang dipikul oleh Naib Ketua sekarang iaitu Lee Cheang Chung. 
Akibat ketiadaan Ketua dan Timbalan, banyak program parti peringkat cabang kini tergendala dan sukar dijalankan. Maka itu, sewajarnya pemilihan semula di Cabang Indera Mahkota tidak wajar ditangguhkan demi keutuhan parti menjelang Pilihanraya Umum akan datang. 
Malah, cabang Indera Mahkota kini masih kekurangan dua ahli jawatankuasanya", kata sumber tersebut. "Maka itu, kami tidak teragak-agak untuk melepaskan jawatan kami sekiranya penangguhan ini tetap diteruskan", tambahnya.
Categories: ,

2 ulasan:

  1. mohon link Tuan, blog tuan sudat saya pautkan. tq

    BalasPadam
  2. depa mana reti buat kerja. bagi amanah pun dipesongkannya..

    kesian rakyat. dpt wakil dungu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping