Khamis, September 15, 2011


Kalau tengok gayanya, memang sah Si Fuziah 'Reaktor' ni sengaja nak tempah maut. Dah dibuktikan yang dia menipu, masih lagi dia nak tegakkan benang yang basah?

Sekarang dia sendiri dalam keadaan bingung sampaikan pakar dalam bidang tertentu pun nak 'ditembak'nya. Macam la dia tu pandai sangat.

Katanya, Si Fuziah tu telah membalas semula kenyataan Pakar Radiasi, Nick Tsurikov yang mempertikaikan pandangan dia mengenai bahaya pembinaan kilang Lynas.

Kata dia, analisis yang dilakukan oleh Nick Tsurikov adalah terlalu 'cetek'. Dia juga turut mempersoalkan kedudukan Nick sebagai seorang Pakar Bebas.

Malah Si Fuziah tu jugak turut menuduh Nick telah diupah oleh Syarikat Lynas bagi membuat analisis tersebut disamping mengkritik pandangan Fuziah.

Persoalannya, apa haknya Si Fuziah ni nak buat dakwaan tersebut? Adakah dia lebih bijak dari Pakar Radiasi itu sendiri? Dia ada Phd ke dalam bidang radiasi ni?

Adakah analisis yang dia buat tu dah boleh kira bagus sangat dan perlu diterima pakai oleh semua orang? Kalau bagus, kenapa dia tak ambik Phd dalam bidang tersebut? 

Buktikan bahawa analisis dia lebih baik dari yang dilakukan oleh orang lain. Kalau setakat bercakap dengan air liur, baik tak payah. Buat mengabihkan masa je!!!

Namun, dalam masa yang sama, Si Fuziah tu jugak turut menerima tamparan hebat dari pihak Perusahaan Otomobil Nasional (Proton) hari ini.

PUTRAJAYA 14 Sept. - Perusahaan Otomobil Nasional Berhad (Proton) akan mengeluarkan kenderaan elektrik yang dibangunkannya secara besar-besaran untuk pasaran tempatan bermula 2013.
Pengarah Urusan Kumpulan Proton, Datuk Seri Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir berkata, tempoh itu sesuai dengan langkah pihak beliau mengadakan kerjasama dengan kerajaan bagi menguji sistem kenderaan elektrik terbabit selama dua tahun bermula tahun ini.
Umum tahu bahawa diantara kegunaan bahan hasil daripada tanah jarang ini digunakan sebagai komponen utama dalam kenderaan elektrik ni.

Maka penghasilan kenderaan tersebut secara besar - besaran pada tahun 2013 tentunya memerlukan lebih banyak bahan dari tanah jarang.

Secara tidak lansung, bahan itu juga akan turut digunakan oleh syarikat tersebut bagi menghasilkan komponen enjin berkenaan.

Tak ke gila Si Fuziah tu bila dia baca berita ni? Dia mati - mati tak nak bahan tanah jarang tu dihasilkan dalam Negara sedangkan orang lain beria - ia nak buat kereta elektrik ni.

Nampak sangat yang Si Fuziah ni semakin tenggelam punca dalam perjuangan dia untuk memastikan kilang Lynas ni tidak terus beroperasi dalam Malaysia. 


Itulah akibatnya kalau suka sangat menipu rakyat. Kan dah makan diri sendiri. Menipu rakyat je kerja dia. Sekarang, Baru Padan Muka!!!

Ps: Lagi pun semua orang tahu yang Si Fuziah ni lulusan Universiti of Al - Juburi. Jadi analisis yang dia buat pun bergantung kepada tahap mana dia pandai memutar belitkan fakta!!! Kalau dah namanya penipu tu, penipu jugak la!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping