Khamis, September 15, 2011


Kalau ditanya semula kepada Mat Syabun mengenai dakwaan Rakaman Audio yang disiarkan didalam Youtube baru - baru ini, mungkin itu jawapan yang dia akan keluarkan.

Sebelum ni, dia hanya kata "No Komen" kepada wartawan. Malah dalam sesi temubual dia dengan Meloyakini pun, dia jawab "Itu isu lama".

Jawapan itu semuanya bukan jawapan yang rakyat nak dengar. Ikuti pulak pandangan orang yang pernah berdiri diatas pentas yang sama dengan dia sebelum ini:

Bekas Naib Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohd. Zahid Md. Arip berkata, ia bagi memastikan kebenaran dapat dibuktikan dalam isu berkenaan.
Baginya, beliau yakin rakaman perbualan tersebut 100 peratus menyerupai suara Mohamad atau Mat Sabu berdasarkan lenggok pertuturan.
“Saya telah mendengar rakaman perbualan seks tersebut dan saya yakin sepenuhnya ia suara Mat Sabu. Saya pernah berkongsi pentas ceramah dengan Mat Sabu sehingga cukup mengenali lenggok suara dan bahasa yang digunakan Timbalan Presiden Pas itu.
“Jadi, saya meminta seluruh kepimpinan Pas supaya mendesak kerajaan menubuhkan suruhanjaya diraja bagi menyiasat perkara ini agar kebenaran dapat ‘dihidangkan’ kepada rakyat,” katanya sinis kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas penyebaran rakaman perbualan telefon berunsur seks yang didakwa antara Mat Sabu dengan seorang wanita yang dipercayai dirakam semasa mereka menjalin hubungan intim pada 1994.
Sebelum ini Mohamad dan Normah Abdul Halim pernah ditahan atas tuduhan berkhalwat kerana berdua-duaan di bilik 121 Hotel Perdana, Kota Bharu, Kelantan.
Bagaimana kedua-duanya dibebaskan oleh mahkamah daripada tuduhan tersebut kerana kekurangan bukti. Normah pada masa itu berstatus isteri orang.
Mengenai tindakan Mat Sabu menjawab ‘tiada komen’ ketika diajukan persoalan itu, Mohd. Zahid berkata, ia bukan jawapan yang rakyat mahu dengar daripada seorang Timbalan Presiden Pas memandangkan dakwaan itu cukup serius dan perlukan jawapan yang jelas.
Pada masa sama, beliau juga hairan dengan perubahan sikap Mat Sabu yang tiba-tiba enggan memberi komen kepada pihak media berhubung isu tersebut kerana sepanjang mengenali pemimpin Pas itu, beliau seorang yang gemar bercakap.
“Mat Sabu sebelum ini tidak pernah mengeluarkan kenyataan tiada komen. Kalau tidak suka dengan soalan pemberita dia akan ‘menyerang’ wartawan yang bertanya. Saya pelik dengan sikapnya kali ini,” katanya.
Ps: Nampak sangat la Si Mat Syabun ni nak ikut jejak langkah Si Ketua Penipu tu. Tapi, apakan daya. Dia bukan lulusan Universiti Al - Juburi. Sebab itu la dia nak menipu pun asyik kantoi je memanjang!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Siapa sekolah tak pas masuklah pas jadi pas

    macam mat sorang ni...dalam Umno...ketua Bahagian pun tak lepas...Tapi Dalam pas dinobatkan Ustad...Tim presiden parti... sikit punya handal..
    janji pakar hal lucah..contoh mencarut...memakai air lendiaq kat muka...minum perasa limau nipis kat alur tu...lebih brutal lagi hak orang dia sapu..hebat...taqiyyah... 1st class honour...

    Kehebatan ampuhnya kesemua orang Pas dari atas hingga bawah semua kelu...dan terpesona agaknya...yg selalu dakwa dapat wahyu..pun hilang wahyu maupun ilham...Hebat ilmu dia menyihir... rahsianya ialah Toooong Uuuundi.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping