Khamis, September 15, 2011


Hah!!! Apa pasal pulak Si Mahfuz Bean ni pergi tampar muka Si Wali Terompah tu? Wali Terompah tu ada buat salah ke dengan dia?

Tidak. Tapi Si Wali Terompah tu ada mengeluarkan satu kenyataan sebelum ini berkenaan dengan fakta sejarah Kemerdekaan Negara.

Menteri Besar Kelantan tu telah menyifatkan kenyataan Ketua Kluster Sejarah Warisan dan Sosiobuday, Prof. Datuk Dr.Zainal Kling dah lama sangat tidur.

Ianya berikutan dengan kenyataan Prof. Zainal yang membuat dakwaan bahawa Tanah Melayu tidak pernah dijajah sebelum ini. Kata Nik Aziz:
"Tadi ditanya oleh wartawan apa pandangan saya tentang beberapa orang profesor yang mendakwa Tanah Melayu tidak pernah dijajah. 

"Saya katakan, orang ini tidur dalam gua begitu lama lalu sedar dan berkata-kata dalam keadaan mengigau, barangkali akibat berada dalam usus penjajah begitu lama," katanya kepada pemberita sejurus tiba di lapangan terbang Kota Baharu daripada Kuala Lumpur.
Tapi lain pulak kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Mahfuz Bean ni. Dia pulak kata PAS pada dasarnya menyokong kenyataan yang dibuat oleh Prof. Zainal.
Pas sokong MPN 
KUALA LUMPUR – Pas bersetuju dengan Majlis Prefesor Negara (MPN) bahawa Tanah Melayu tidak pernah dijajah oleh British. 
Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar berkata, pihak nya yakin dengan MPN kerana apa yang diperkatakan oleh mereka sudah tentu berdasarkan fakta dan kajian dilakukan. 
Oleh itu katanya, kerajaan harus menubuhkan satu panel khas bagi mengkaji dan memperbetulkan sejarah negara. 
“Ini adalah perlu bagi mengelakkan rakyat terus keliru dengan pelbagai fakta sejarah dikemukakan pelbagai pihak ketika ini. 
“Kita panggil Prof Datuk Dr Zainal Kling, Prof Khoo Kay Kim dan Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu untuk diberi peluang menyatakan fakta sejarah,” katanya.
Wah!!! Bukan main berani lagi Si Mahfuz Bean ni melawan cakap Si Wali Terompah tu? Dia tak tau ke yang tindakan dia tu bakal merugikan diri dia sendiri?

Kan orang dah kata. Kalau melawan cakap Si Mursyidul Am PAS tu, diorang takkan dapat masuk Syurga. Inikan pulak kalau dia tak setuju dengan keputusan yang telah dibuat.

Pasal isu Prof. Datuk Dr. Zainal ni pun diorang dah nampak berpecah belah. Macam mana diorang nak mengambil alih pemerintahan Negara di masa akan datang?

Macam mana keadaan rakyat kalau dikalangan pemimpin dia sendiri pun saling berbalah diantara satu sama lain. Memang jahanam la Negara jawapnya!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping