Khamis, September 15, 2011


Mungkin itulah yang hendak dijelaskan oleh Timbalan Presiden PAS ni tatkala dia menjawab soalan wartawan hari ini.

Kalau orang buat dakwaan dan kaitkan dia dengan tuduhan berkhalwat, itu bukan isu besar bagi dia. Mengikut kata dia sendiri, ianya isu lama.

Jadi, kalau orang nak buat tuduhan mengenai isu tu tak pe. Dia pun tak kisah sebab bagi dia Berkhalwat ni bukan isu besar.

Mungkin Islam dalam PAS membenarkan ahlinya Berkhalwat walaupun ianya ditegah dengan tegas dalam agama Islam secara jelas.

Tapi tak pe. Dalam PAS, perkara seumpama itu hanya perkara remeh sahaja. Maka sebab itulah PAS membiarkan sahaja isu tersebut hilang begitu sahaja.

Dan sebab itulah diorang pun buat tak tau je bila isu rakaman telefon yang dikaitkan dengan Timbalan Presiden PAS dibangkitkan baru - baru ini.

Kalau tuduh diorang menyokong Komunis, jadi barua DAPigs dan sebagainya, itu tak boleh. Pantang sangat diorang kalau isu tersebut dibangkitkan.

Habis semua pemimpin - pemimpin besar PAS turun bagi kenyataan media, buat ceramah sana sini dan menuduh orang bukan - bukan.

Malah, ada jugak yang keluarkan fatwa yang lansung tak masuk akal. Sampai Sirah Rasulullah mengepung Kota Mekah pun nak dikaitkan juga.

Semua tu dilakukan semata - mata nak menegakkan benang basah yang dicipta oleh Si Mat Syabun tu sendiri.

Maknanya, isu yang berkaitan dengan moral serta akidah pemimpin mereka tidak sepenting isu Politik. Walaupun ianya menjejaskan kredibiliti parti itu sendiri secara lansung.

Jadi tak heran la kalau diorang beria - ia sangat mempertahankan isu yang berkaitan dengan Si Ketua Penipu tu sebelum ini. 

Sebab pemimpin diorang pun dua kali lima je dengan Ketua Penipu tu. Semuanya ada masalah moral belaka. Pemimpin macam ni yang nak dibanggakan sangat dek puak - puak Parti Angguk Saja ni? Ceh!!! Pigidah!!!

AIDCNews – 14/09/11 – Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu tetap tidak mahu menjawab meskipun diasak wartawan berkenaan dengan rakaman perbualan telefon yang didakwa miliknya dengan seorang wanita.
“Saya memang tidak akan jawab”, katanya.
Mohamad yang lebih dikenali dengan panggilkan Mat Sabu nampaknya tidak selesa dengan soalan tersebut dilihat beberapa kali cuba mengelak dan menyatakan bahawa beliau tidak mengetahui mengenai rakaman telefon berkenaan.
“Saya tak tau dan saya tak pernah dengar…saya tak tau.
“Saya tak kenal (wanita berkenaan),” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PAS di sini, hari ini.
Pada tahun 1990-an Mohamad dan seorang wanita bernama Normah Abdul Halim pernah hadapi tuduhan berkhalwat di bilik 121 Hotel Perdana, Kota Baru Kelantan.
Bagaimanapun kedua-duanya dibebaskan oleh mahkamah daripada tuduhan tersebut kerana kekurangan bukti.
Normah pada masa itu berstatus isteri orang.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping