Sabtu, Oktober 01, 2011


Ya!!! Cayalah!!! Tahniah Semut ucapkan kepada Si Aziz Bari ni kerana berani mengeluarkan satu kenyataan bahawa Si Ketua Penipu tu lebih bodoh dari dia.

Dia memang kita dah tahu bangang. Lepas tu dia nak kata pulak Si Ketua Penipu tu bodoh tak tahu pasal Perlembagaan dan sebagainya. Bermakna, Si Ketua Penipu tu dua kali bodoh!!!

Jika sebelum ini, kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Ketua penipu tu mengenai hukum Hudud jelas menyatakan bahawa ia tidak selaras dengan Perlembagaan Negara sedia ada.

Maka, dengan alasan tu, Si Ketua Penipu tu kata ianya terpaksa ditolak dan dibawa ke peringkat Parlimen bagi mengubah dasar tersebut sebelum ianya dapat dilaksanakan.

Walaupun, Si Ketua Penipu tu tak kata bahawa dia menolak perlaksanaan hukum Hudud tu, tetapi menjadikan isu Perlembagaan sebagai alasannya.

Oleh sebab itu, Si Aziz Bari ni pun tampil dan menjelaskan bahawa Perlembagaan tidak perlu diubah untuk melaksanakan Hukum Hudud ni.
KUALA LUMPUR, 30 Sept — Banyak pihak termasuk pemimpin PAS dan DAP sendiri terkeliru bahawa Perlembagaan Persekutuan perlu dipinda bagi membolehkan hukum hudud dilaksanakan di Kelantan, kata pakar perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari.
Menurut Aziz(gambar), beliau tidak nampak sebarang asas dan sebab yang memerlukan Perlembagaan Persekutuan dipinda bagi memberi laluan kepada pelaksanaan hukum hudud.
Kerajaan negeri Kelantan yang diperintah PAS sejak 1990 masih berusaha untuk melaksanakan hukum hudud itu di negeri itu. PAS mengambil langkah yang sama di Terengganu ketika memerintah antara 1999 hingga 2004.
“Setakat ini saya tidak jelas sebab mengapa perlembagaan perlu dipinda untuk pelaksanaan hudud,” kata beliau dalam satu kenyataan kepada The Malaysian Insiderhari ini.
Ahli akademi dan pemerhati politik ini menambah, keperluan itu tidak wujud sebab sebahagian hukum hudud sudah pun dilaksanakan dalam bentuk jenayah syariah.
Jadi sekarang, persoalannya ialah, adakah perlu Perlembagaan itu diubah sebelum Hukum tersebut dapat dilaksanakan sepenuhnya?

Siapa yang kita nak percaya? Adakah Si Ketua Penipu tu yang menyatakan bahawa Perlembagaan perlu diubah atau Si Aziz Bari ni?

Hakikatnya tetap satu. Walaupun puak - puak Pakatan Pembangkang tu dah menguasai pentadbiran Putrajaya, Hudud ni tetap takkan dilaksanakan!!!

Apa yang dicakapkan oleh Si Ketua Penipu dan juga pemimpin Pakatan Haramjadah tu hanya Retorik semata - mata. Semuanya mainan Politik mereka sahaja. Bukan untuk menegakkan Syariah pun!!!

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping