Sabtu, Oktober 01, 2011



Selasa lalu, dengar cerita Negeri Pahang ni telah dikunjungi oleh Duta Besar Amerika Syarikat, Paul W. Jones atas jemputan DYMM Tuanku Sultan.

Paul yang baru mula bertugas di Malaysia sejak awal tahun lalu telah disambut oleh YAB Menteri Besar Pahang di Hotel Hyatt pada sebelah pagi.



Mereka kemudiannya menaiki kenderaan MB Pahang yang dipandu sendiri oleh Tok Nan untuk mengadap DYMM Sultan.

Pertemuan Paul dengan DYMM Tuanku Sultan di Balai Mengadap, Pekan adalah atas dasar hubungan diplomatik dan juga menjunjung kasih memandangkan Paul baru bertugas.

Persoalannya, kenapa Paul berjumpa pula dengan puak - puak Pakatan Pembangkang di Pahang pada hari yang sama?
Dari sumber yang Semut terima, Si Fauzi Pendek serta beberapa orang pemimpin Pakatan Pembangkang ni memang menunggu Paul di Lobi hotel tersebut.

Dalam erti kata lainnya, Si Fauzi Pendek dan jugak pengikut - pengikut dia ni main redah je ke Hotel Hyatt selepas Majlis mengadap DYMM Sultan selesai.

Dengan secara tak sengaja je dia boleh terserempak dengan Paul di lobi hotel tu. Bukan la sebab diorang buat temujanji yang formal atau sebagainya.

Kira - kira Si Fauzi Pendek ni umpama hidung tak mancung, pipi tersorong - sorong je la. Tapi nak buat macam mana. Dasar orang tak tau malu. Itu la perangainya pun!!! Macam sial!!!
Categories:

3 ulasan:

  1. Dengar cerita mb pahang tak bagi pemimpin lain jumpa dengan Duta US...

    BalasPadam
  2. Kalau tak bagi, takkan diorang boleh ambik gambar dekat lobi Hotel ni?

    Cuma yang nak dijelaskan ialah, Duta Amerika ni datang bukan sebab nak jumpa puak - puak Pakatan Haramjadah tu.

    Jangan la diorang jadi songeh!!!

    BalasPadam
  3. Si Kitol zaman moden.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping