Isnin, Oktober 03, 2011


Memang itulah yang sebenarnya dilakukan oleh dua buah parti dari Pakatan Pembangkang ni. Yang satu main wayang kulit dan satu lagi main Opera Cina.

Dua - duanya sedang melakonkan watak masing - masing bagi menarik perhatian penonton untuk memperdayakan mereka semata - mata.

Hakikatnya, kedua - dua parti itu sudah semakin hilang kepercayaan rakyat dan juga dikalangan ahli mereka sendiri.

Nak tak nak, mereka terpaksa bermain wayang ini untuk menarik kembali sokongan ahli kepada parti mereka sebelum tibanya Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Tambah menarik, pengarah bagi kedua - dua wayang ini adalah puak - puak Parti Kencing Rakyat. Dengan timbulnya isu tersebut, kemelut yang melanda PKR dapat dialihkan.

Hari ini, Pengerusi DAPigs masih lagi meneruskan watak dia dalam wayang Opera Cina setelah Nik Aziz memainkan peranannya semalam.

Apa yang Semut pelik ialah mengenai pendirian ahli Melayu dalam Parti DAPigs ni. Apa pandangan mereka? Adakah mereka hanya akan mendiamkan diri sahaja?

Kalau hari tu, kita dengar, DAPigs beria - ia nak letak calon Melayu bertanding dalam PRU akan datang bagi memenuhi tujuan untuk menjadi Menetri Besar disesetengah Negeri.

Mungkin, mereka sudah pun mempunyai perancangan tersebut bagi mengelakkan PAS melaksanakan tuntutan hukum hudud ini.

Jadi, nasihat Semut. Janganlah kita terpedaya dengan mainan wayang Politik yang dihidangkan oleh puak - puak Pakatan Pembangkang ni.

Diorang bukannya ikhlas nak memperjuangkan rakyat. Tapi semata - mata nak menipu rakyat. Lagi pun, itu je la kerja yang mereka tau buat. Kerja lain jangan harap la!!!

PULAU PINANG 2 Okt. – Walaupun Pas masih bercita-cita untuk melaksanakan hukum hudud di negara ini jika pakatan pembangkang menang pilihan raya kelak, sekutunya DAP pula mempunyai pendirian berbeza.
Pengerusi DAP, Karpal Singh berkata, parti itu tidak akan bersetuju pada bila-bila masa untuk melaksanakan hukum hudud termasuk yang pernah diluluskan Dewan Undangan Negeri Kelantan dan Terengganu sebelum ini.
“DAP menegaskan pendiriannya seperti dahulu iaitu, tidak bersetuju dengan pelaksanaan hukum hudud jika parti pembangkang berjaya memperoleh majoriti dua pertiga pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).
“Kita tidak akan bertolak ansur dengan sebarang pindaan Perlembagaan untuk enakmen hukum hudud ini,” katanya pada sidang akhbar di pejabatnya di sini hari ini.
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping