Rabu, November 02, 2011


KUALA LUMPUR 1 Nov. – Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dicabar tampil menafikan dakwaan yang cuba mengaitkan anak lelakinya dengan satu kejadian mencabul seorang gadis bawah umur.
Ahli Parlimen Kuala Pilah, Datuk Hasan Malek berkata, setakat ini yang membuat penafian adalah Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua dan bukannya Guan Eng.
Beliau berkata, sekiranya dakwaan itu tidak benar, Guan Eng yang merupakan seorang pemimpin serta bapa kepada anaknya itu tidak harus takut untuk membuat penafian secara terbuka.
“Saya mewakili sebahagian rakyat mahu bertanya kepada Guan Eng tentang perkara ini. Rakyat mahu tahu perkara yang sebenar. Mengapa Guan Eng tidak mahu membuat penafian? Mengapa pula suruh orang lain menjadi wakilnya?
“Guan Eng sebagai seorang pemimpin dan bapa wajar mengambil tanggungjawab membuat penafian tersebut tanpa melibatkan orang lain,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Hasan yang juga Timbalan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah berkata, selain itu Guan Eng perlu membuat laporan polis atas kedudukannya sebagai seorang bapa bagi menyiasat dakwaan itu, sekiranya ia tidak benar.
Katanya, melalui laporan tersebut, polis boleh melakukan siasatan sama ada dakwaan berkenaan adalah benar atau sebaliknya.
“Seperti yang saya sebutkan tadi Guan Eng tidak harus takut. Jika dakwaan itu tidak berasas Guan Eng tidak perlu ragu-ragu untuk tampil membuat penafian secara terbuka dan kemudian membuat satu laporan polis.
“Moga-moga dengan dua langkah ini ia dapat menjawab dakwaan yang dilemparkan terhadap anak Guan Eng tersebut,” katanya.
Ps: Kalau Si Biawak Guan Eng ni berani dan berada dalam kalangan orang yang Benar, dia perlu ambik tindakan tersebut.

Tapi, sampai hari ni, dia sendiri masih tak ambik sebarang tindakan selain menafikannya secara lisan sahaja kepada beberapa wartawan.

Mungkin, bagi dia untuk mengambil salah satu daripada dua tindakan diatas ibarat suruh dia berbogel didepan orang ramai. Mana mungkin dia akan berbuat demikian.

Maka sebab itulah dia takut sangat. Takut dia hanya akan memalukan diri dia sendiri dan takut pekung dia nampak dek orang ramai. 

Kalau nak menegakkan maruah keluarga pun dia dah tak mampu, nak menegakkan maruah Negara apa tah lagi. Jahanam la jawapnya!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping