Isnin, Disember 26, 2011


Ribuan terima kasih kami ucapkan kepada Setiausaha Agung PAS kerana telah memudahkan kerja kami. Tak payah kami susah - susah bykak mulut pun.

Dah cukup setakat Pak Mustafa Ali je yang buat dakwaan serta menafikan bahawa perjuangan PAS dah lari dari landasan.

Itu pun dah terlebih dari cukup untuk meyakinkan ahli PAS bahawa kenyataannya adalah benar. PAS sekarang dah tak boleh diharap!!!

Bukan setakat dasar perjuangan Negara Islam je yang tergugat, malah Kesucian Islam juga turut dilacurkan demi kepentingan Politik semata - mata.

PAS hari ni dah tak berjuang untuk menegakkan Islam. Sebaliknya mereka hanya berjuang untuk mendapat kuasa sahaja. Tak lebih dari itu. 

Jadi, sebab itulah ahli - ahli diorang pun turut meninggalkan parti tersebut. Orang dah pesan, jangan sombong sangat. Sekarang baru padan muka diorang!!!
Sebanyak 42 anggota PAS di Bakau Tua di sini bertindak keluar dari parti itu dan menyertai Umno selepas kecewa dengan perjuangan PAS yang didakwa semakin tidak menentu setelah bekerjasama dengan DAP.


Mereka mendakwa sepanjang parti itu bekerjasama dengan DAP di Pulau Pinang tiada sebarang perubahan besar dilakukan selain hanya menjadi pengikut DAP sahaja.

Kumpulan itu yang diwakili Muhamad Subhi Yakcob, 50, menyerahkan borang keanggotaan untuk menyertai Umno kepada Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Penaga Datuk Azhar Ibrahim pada satu majlis ringkas di sini.

Turut hadir pada majlis itu Ketua Pemuda Umno Kepala Batas Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican yang juga Ketua Penerangan Pemuda Umno.




“Kami juga mengambil keputusan keluar dari PAS adalah demi agama, bangsa dan ingin menyandarkan harapan baru kepada Umno serta Barisan Nasional (BN),” kata Muhamad Subhi kepada pemberita selepas majlis itu.

Beliau berkata tindakan mereka itu juga bukan desakan daripada mana-mana pihak sebaliknya atas kerelaan sendiri.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Tanpa nama berkata.....

    kalau dah dasar orang melayu pantang nampak duit,maruah dan haraga diri pun sanggup digadai.melayu lah bangsa PALING BODOH DAN SENANG DI TIPU.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping