Isnin, Disember 26, 2011


Halamak ai!!! Tak habis - habis lagi ke Si Nurul Izzah ni buat perangai? Dah makin dekat dengan tarikh keputusan Papa dia, makin banyak pulak kerenah yang dia buat.

Hari tu, dia dah termimpi - mimpikan Sultan Melaka hidup balik. Sekarang, nak mengorat orang Sarawak pulak? Apa cerita ni? Ce cerita sikit:
Kami kat Berita Lembah Pantai ni follow je kes kebakaran Jln Kubur minggu lepas. Iye lah mana taknya,salah sorang dari kami duduk lebih kurang 50 meter je dari tempat terbakar tu, nasib baik la bomba cepat, kalau tak kira rentung lah juga rumah dia, tinggal selai sepinggang je jawabnya.



Dan dengan kaget nya kami peghati je Ahli Parlimen Lembah Pantai dengan team dia handle kes kebakaran, dibandingkan dengan bagaimana dengan kagumnya kami tengok bagaimana Team UMNO diketuai Ketua Bahagian Raja Nong Chik merangkap Menteri Wilayah Persekutuan handle isu ini.

Macam langit dengan bumi!

Berikut sequence kejadian dan bagaimana si Nurul menipu hidup-hidup satu dunia dengan twitter nya!

Tarikh: 15.4.2011 (Jumaat)
Masa: Kebakaran bermula jam 5.20 petang, api dipadam jam 6.30 petang.

Tindakan UMNO Lembah Pantai:
Syed, Kamal dan beberapa Pemuda UMNO serta ahli UMNO Caw Spg 3 turun melihat kebakaran dan bantu mangsa apa yg boleh dibantu. Segera maklum pada Raja Nong Chik dan SuPol RNC Sazali Kamilan. DBKL iaitu agensi di bawah Menteri Wilayah Raja Nong Chik juga terus turun buat bancian (gambar bawah).


Gambar diambil seorang Pemuda UMNO masa terbakar!
DBKL buat bancian petang kebakaran



Tindakan PKR Lembah Pantai:
Sapa pun tak nampak muka!


Tarikh: 15.4.2011 (Jumaat)
Masa: Lepas Maghrib, sekitar 8 malam.

Tindakan UMNO Lembah Pantai:
Raja Nong Chik dan Pegawai2 UMNO Bhgn turun melawat mangsa di Dewan UMNO Jalan Kubur. Uruskan bantuan dari Yayasan Wilayah, JKM.
UMNO menempatkan mangsa2 kebakaran di Dewan UMNO Simpang 3. Jentera UMNO Cawangan kerja sepanjang malam uruskan kebajikan mangsa; makan minum, tempat tidur, barang-barang perlu. JKM setuju sponsor 3 hari, Jumaat hingga Ahad.


Raja Nong Chik di kawasan kejadian malam kebakaran



UMNO Bhgn melawat penempatan mangsa yg diurus UMNO Spg 3

Tindakan PKR Lembah Pantai:

Ahli Parlimen Lembah Pantai berada di Kuching, berceramah untuk DAP! “charming Sarawakians”, kata Nurul Izzah. Apa lagi yang Puan izzah nak goda tu Puan, bukan ke dah bini orang?


La! Masih ada hati lagi dia nak mengorat orang luar? Habis orang dalam kawasan dia tu, dia nak buat apa? Nak suruh diorang telan air liur?

Dah jelas bahawa Si Nurul Izzah dan juga pemimpin - pemimpin Pakatan Pembangkang ni memang tak reti buat kerja. Diorang hanya berpolitik je sebenarnya. Lepas tu menipu rakyat. Itu je la kerja yang diorang tau buat pun!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. haha banyak kau punye crite, kau ni suke ambik sekerat jalan je tak ambik dr awal :P jgn jadi bangang laa ~~hahaha!!

    BalasPadam
  2. ..kesian..cucuh je api bnyak2 biar tebakar sume penyokong2 Pakatan haram ni..hehe

    BalasPadam
  3. Nak buat cemaner, itu jer yang dia pandai buat.... cakap...cakap....cakap.... cakap memanjang, pantu kantoi menipu, balik2 skrip drama yang sama... like father, like mother, like daughter... kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke.....tutttt.....

    BalasPadam
  4. Chesss sapa yang paƶing banyak menipu ni.. KO be blogger ni.. tulis perkataan charm, charming Sarawakians tu mengorat ke? ishh ish ishh.. buat fitnah tak takut ke?

    BalasPadam
  5. tu bukan mengorat la encik bodoh, mesti english ko fail kan dulu?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping