Isnin, Disember 12, 2011


Tak de benda lain bila sidang DUN Pahang bersidang hari ini tatkala nama Si Fuziah Thoron disebut. Dia jadi bahan lawak dan hanya diketawakan sahaja.

Semua benda yang disebut dan didakwa mengenai pembinaan kilang memproses nadir bumi di Gebeng selama hari ini hanya satu pembohongan semata - mata.

Bukan hanya orang UMNO yang buat dakwaan seperti itu. Malah Pakar Nuklear yang juga merupakan Ahli Parlimen PAS Hulu Langat jugak buat dakwaan yang sama.

Kata Dr. Che Rosli, apa yang dibangkit oleh Si Fuziah Thoron ni hanya merupakan penyelewengan fakta bagi tujuan untuk menakut - nakutkan rakyat sahaja.

Dulu dia sering kaitkan kilang milik Syarikat Lynas dengan reaktor Nuklear dan tragedi yang menimpa Fukushima. Maka perkara itu yang diulang - ulang oleh ADUN - ADUN Pembangkang dalam sidang Dewan.

Ia juga turut menjadi modal oleh ADUN DAPigs yang mewakili Triang untuk terus mempertikaikan pihak Kerajaan Negeri. Dia masih membangkitkan soal berkaitan dengan Fukushima.

Nampak sangat ADUN Triang ni tak faham isu dan tidak tahu nak membezakan diantara Reaktor Nukelar dan juga Nadir Bumi. Mungkin tak de orang bagi penerangan pada dia kot.

Ini semua hasil dari propaganda Si Fuziah Thoron dan konco - konco dia sampaikan ADUN mereka sendiri pun kena tipu dek puak - puak Haramjadah ni secara tidak lansung.

Tuduhan puak - puak Pakatan Pembangkang ni bukan setakat menimpa pihak Kerajaan sahaja. Ia juga turut menimpa wakil - wakil dari kalangan Pembangkang sendiri.

Mereka juga turut dituduh dan didakwa mempunyai kepentingan didalam isu pembinaan kilang Lynas ni secara lansung. Bukan orang UMNO atau pihak Kerajaan BN yang tuduh. Pihak Pembangkang sendiri yang buat tuduhan tersebut.

Jadi, apa lagi yang kita nak cakap pasal isu berkaitan Lynas ni? Dah jelas terbukti ianya hanya pembohongan Si Fuziah Thoron tu semata - mata demi untuk kepentingan Poltik dia sahaja. Bukan dia nak berjuang untuk rakyat sangat pun!!!

Published with Blogger-droid v2.0.1
Categories: ,

1 ulasan:

  1. bila orang bangang berlagak pandai.. maka hasilnya jadi laa lawak bangang antarabangsa!.. si fauziah bangang tu nak ajar prof. yang pakar bidang nuklear!!! jadi adun triang yang dunggu tu pun terus jadi 10X banggang!!! sebab ikut orang bangang!!!.. APA parti DAPig dan PKR ni penuh dengan ORANG BANGGANG ker?? macam mana laah kamu boleh dilantik jadi YB... PELIK2.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping