Selasa, Disember 27, 2011

Si Wali Terompah ni bercakap mana pernah Pakai Otak!!!
Kalau bercakap dengan puak - puak Pakatan Pembangkang ni, semua benda salah UMNO. Sampaikan hari hujan pun diorang akan tetap salahkan UMNO.

Waima banjir kilat ke, kemalangan jalan raya ke, tanah runtuh ke, semuanya salah UMNO belaka bagi diorang.

Nak pulak kalau puak - puak Parti Angguk Saja yang dalam Facebook kata kes Si Ketua Penipu tu meliwat Mohd Saiful pun salah UMNO.

Adakah UMNO yang memaksa Si Ketua Penipu tu 'balun' Mohd Saiful dari belakang? Adakah sedemikian rupa Si Ketua Penipu tu rasa tertekan sampai dah tak kira halal dan haram?

Yang isu pasal Bantuan Rakyat 1Malaysia ni pun sama la jugak. Pun diorang salahkan UMNO juga kerana mencipta Polemik Politik untuk memburuk - burukkan Pakatan.

Diorang kata, jangan di Politikkan isu berkaitan dengan BR1M tu dan jangan dijadikan bahan Politik. Habis yang Si Biawak Guan Eng bagi RM100 tu, boleh pulak diorang Politikkan?

Yang Si Khalid Gagap Bagi air percuma tak masuk akal di Selangor tu, boleh pulak ianya dijadikan bahan Politik? Nampak sangat diorang ni cakap tak serupa bikin.

Sekarang, bila dah keluar banner macam ni, pun diorang nak tuduh UMNO jugak sedangkan pengikut - pengikut diorang yang berselak sakan beratur ambik borang BR1M.


Kalau diikutkan kata Si Wali Terompah tu, apa sahaja yang diberikan oleh Kerajaan BN ni haram belaka. Jadi, buat apa diorang sibuk - sibuk nak ambik duit BR1M tu?

Tak malu ke diorang ni ek? Dah la dimaki hamun tangan yang memberi, dia ambik jugak duit tu. Dasar muka kulit biawak, nak buat macam mana ye tak. Asal orang bagi je ambik. Tak de pendirian lansung. Memalukan kaum lagi ada la!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. BIARKAN PUAK PAS GI AMBIK DUIT TU.....KESIAN DEPA....TAK CUKUP BELANJA....GI LA AMBIK..JANGAN MALU..TAK PAYAH DENGAR FATWA WALI SELIPAR NANTI KEMPUNAN....NANTI MENYESAL.....KALAU MU TAK NAK MU GI AMBIK DAN BAGI KAT AKU.....DAN KALAU MU NAK DUIT YANG BENAR-BENAR HALAL PERGILAH KE RUMAH NIK AZIZ BERAMAI-RAMAI DAN MINTAK DUIT DENGAN DIA...MESTI DIA BAGI.....

    BalasPadam
  2. Saya pernah berbual dengan beberapa rakan dari Kelantan tidak berapa lama sebelum PRU 2008. Bagi mereka kalau kerajaan Pusat beri bantuan ambil dan ambil selagi boleh. Tapi bila sampai masa untuk menguni,..."ambo tetap pakah bulan"

    BalasPadam
  3. betul apa yg En Ghazali cakap....
    kat Kelantan ni fatwa puak PAS ni macam tu la...
    apa yg kerajaan persekutuan beri ambil jgn tak ambil, balun jgn tak balun, tapi bile ngundi pakoh bule.....

    ore kg yang ...... akan ikut fatwa ni....

    BalasPadam
  4. sampaikan kes maksiat pon disalahkan umno.kalau macam tu yang lemas dalam parit dan sungai pon salah umno juga bukan salah mak bapak

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum....
    Sebenarnya diorg yg fanatik nie dah salah hala tuju...betul dgn adanya pembangkang akn buat kerajaan sedia ada bertambah mutu dan prestasi...tp kalu dah smpi ingin guling kerajaan yg dah terbukti dari segi kemakmuran,kesejahteraan,kebajikan, keselamatan dan sebagainya diperjudikan utk kemampuan yg tak seberapa dari egi pentadbiran negeri yg diambil alih utk mengukur keupayaan kerajaan sedia ada...rasanya dari segi faktanya...byk keburukan dari kebaikan...kalu negeri pun tunggang langgang memerintah...bygkan kalu NEGARA MALAYSIA TERCINTA ini ditadbir oleh org yang cetek akal, cetek ilmu, cetek pengetahuan, cetek pengalaman dan cetek segalanya...aku rasa...kita jd mcm Iran, Iraq, Syria... Fahaman berhaluan kiri lebih kpd kemusnahan drpd kemajuan dan kebajikan...
    Aper kata kawan-kawan pulak...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping