Sabtu, Januari 07, 2012


Wah!!! Tak sangka pulak ada Peguam yang Gila Glamor ni ye tak. Nak pulak bila anak guam dia tu terlampau cerdik sampai lari langgar pintu kaca klinik baru - baru ni.

Tapi ye la. Nak buat macam mana. Dah nama pun Mahasewel ye tak. Jadi sebab tu la dia main langgar je pintu kaca tu. Otak dah tak betul akibat hari - hari kena kencing.

Orang suruh belajar bagi pandai guna otak. Kalau dah sampai tahap lari lintang pukang dan langgar pintu kaca sampai berderai tu tu maknanya otak dia bukan kat kepala, tapi kat Kepala Lutut!!!
Pengerusi Kita Kedah, Zamil Ibrahim, mendakwa peguam PKR gila publiti kerana hanya berminat dengan kes  tertentu yang menguntungkan parti itu.
Sebaliknya, kes kecederaan membabitkan pegawai polis tidak diendahkan, dakwa Zamil.
Beliau merujuk kes seorang pegawai polis dari Ibu Pejabat Polis (IPD) Yan, Kedah ditetak ketika menjalankan tugas baru-baru ini.
“Mana dia pemimpin atau peguam PKR? Sehingga hari tidak ada seorang peguam parti itu melawat mangsa tersebut.
“Peguam PKR ini gila publisiti, mereka sangat gemar dengan isu mahasiswa dan isu tindakan polis.
“Jika pihak polis bertindak sesuatu, mereka bertindak cepat. Padahal umum mengetahui mereka ini kerap ingkar arahan atau tetap berhimpun tapi akan perlihatkan pihak polis kejam jika pihak polis buat halangan.
“Ada saja sidang media dibuat untuk hal ini tapi langsung sepi apabila pihak polis ditimpa musibah tertentu,” katanya.
Zamil berkata, kalau PKR hendak membela, jangan memilih bulu tetapi hendaklah membela semua kerana polis juga anggota masyarakat.
Bagaimanapun, kata jika isu itu tidak menguntungkan mereka, tiada tindakan yang dibuat.
Ps: Puak - puak Pakatan Pembangkang ni memang suka caru publisiti je sebenarnya. Diorang nak rakyat nampak diorang tu macam Hero la konon.

Budak yang bodoh pegi langgar pintu kaca klinik tu sampai berderai pun sama juga. Dia pun gila glamor jugak sebenarnya. Nama orang ingat nama dia.

Tapi cuba suruh diorang buat kerja untuk rakyat. Dah tentu satu Hapah pun diorang tak tau. Kalau suruh diorang menipu, buat kecoh tak tentu pasal, pandai la diorang ni. Dah memang itu je kerja yang diorang tau buat. Bukannya diorang ada kerja lain!!!
Categories: , , ,

4 ulasan:

  1. itu bukan HERO la bro...itu ULUN..bahasa iban yg bermasud hamba sahaya berkerja tanpa gaji,...p ramli kata....hamba tebusan...hamba dibeli...maksud nya..taraf dia nehhhh rendah dari HAMBA sebenar...hamba abab 17 dari afrika ada harga...tapi ni....?...

    BalasPadam
  2. ala..sendiri langgar pintu pastu nk salahkn org..nk jd mcm adam adli gak ar tu..nk name d'ye satu m'sia knal..tp bodoh..belajar tinggi2..tp bodoh b'tingkat2..yg pegi langgar pintu kaca yg xpernah pukul org tu pasai pa..??nie lar bangang namany..nk pejuangkn hak mahasiswa abah kau..bnyk cara lg lar utk berjuang..bkn ngan cara mcm nie..matlamat xm'halalkn cara bro...

    BalasPadam
  3. Kalau PKR melalui PR memerintah negara akan huruharalah segala2nya kerana perjuangan mereka bersandarkan kpd perasaan dengki dan dendam.

    Ditambah pulak dipimpin oleh seorang gay tua yg telah disahkan dirinya (melalui peguambela dimahkamah) sbg seorang peliwat tegar.

    Tengok dan kenangkan kembali apa yg berlaku di Perak dulu, di Kedah, Selangor dan Pulau Pinang sekarang ni.

    BalasPadam
  4. peguam2 pgayr mana tahu halal ke haram?

    kalau peliwat pun mrk iya-iya bela, semua penyokong peliwatpun mrk akan bela!

    peguam2 ni kalau beragama Islam, agama mrk pun mrk akan letak tepi!!

    pluralisme punya pasal!!!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping