Jumaat, Januari 06, 2012

...Muka Tahan Kena Sontot Ke Bang Nuar??? Hehehe...
Raja Petra Kamarudin menegaskan kritikannya ke atas kepimpinan Pakatan Rakyat (PR) baru-baru ini bukan perkara baru walaupun ada yang mendakwa beliau telah membuat pusingan 'U' seolah-olah sudah tidak lagi memihak kepada matlamat perjuangan perikatan empat tahun itu.

Tegas pengendali blog Malaysia Today ini, ada yang mendakwa beliau seolah-olah kelihatan sudah membuat pusingan 'U' hanya kerana kini "lebih kritikal terhadap pembangkang" khususnya PKR dan kepimpinannya termasuk Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sehubungan itu katanya, sekarang merupakan masa yang sesuai bagi beliau meluahkan pendirian sedemikian, bukannya menunggu sehingga berakhirnya Pilihan Raya Umum Ke-13, yang sangat diharapkan oleh PR untuk menggantikan Barisan Nasional di peringkat pusat.

Raja Petra melahirkan pendirian terbaru ini menjawab kritikan dan kecaman beberapa pihak ekoran wawancara beliau bersama tiga akhbar arus perdana, Ahad lalu.

Bagaimanapun pandangan beliau itu berhadapan dengan kecaman banyak pihak khususnya pengikut dan penyokong setia Anwar.

"Mereka juga hendak tahu mengapa saya memilih untuk bercakap dengan media arus perdana (milik parti pemerintah) berbanding media (pro) pembangkang. Dan, mengapa pula sekarang? Mereka bertanya. Mengapa tidak kemudian, selepas pilihan raya?

"Mengapa tidak sekarang? Jika bukan sekarang, maka bila? Anda mahu saya menunggu sehingga selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 dan Barisan Nasioanl menang satu lagi mandat lima tahun untuk memerintah negara ini?" kata beliau dalam entri terbaru blognya hari ini.

"Bukankah sudah terlalu lewat (jika memberi kenyataan keras kemudian)," katanya sambil menambah, beliau sebenarnya telah mengkritik barisan pembangkang sejak 10 tahun lalu, bukan Anwar seorang sahaja.
"Sejak lebih 10 tahun saya mengkritik pembangkang khususnya PKR, meskipun DAP dan Pas tidak terkecuali.

"Saya juga mengkritik ramai pemimpin pembangkang, bukan sahaja Anwar Ibrahim," katanya lagi.

Ps: Maknanya, ramai jugak la pemimpin lain yang disontot dek Si Raja Tikus ni ye? Tapi kenapa orang lain rasa macam Si Ketua Penipu tu sorang je yang disontot?

Hehehe...mungkin sebab dia sorang je yang sedap bila dapat menyontot orang lain kot. Jadi sebab itu la pemimpin PKR rasa tak senang duduk!!! Dah termakan cili, sendiri rasa pedas la!!!

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping