Jumaat, Mac 09, 2012


Hah!!! Ni apa cerita pulak ni? Kenapa pulak Si Amy Mastura tu nak ikut Si Wali Terompah tu? Apa kes ni? Meh baca sikit.
Selepas berumahtangga dengan Alvin Tham Suffian dan punya dua anak perempuan, Adriana, 11, dan Adalia, 7, penyanyi, pengacara dan pelakon Amy Mastura, 41, terpaksa membataskan aktiviti seninya.
Bagaimanapun, kata pelakon kelahiran Ipoh, Perak ini yang dikenali menerusi filem Puteri Impian, dia belum terlintas untuk bersara.
“Buat masa ini, saya tak terfikir pun nak bersara lagi dari bidang seni. Walaupun sudah berusia, tawaran berlakon dan menyanyi tidak pernah putus sampai hari ini. 
“Bagi saya, golongan artis seperti kami memang tidak pernah ada istilah bersara kerana kami tidak ada slip gaji dan majikan seperti orang kerja pejabat. Sebab itu, ada artis yang cakap mereka sudah bersara tapi selepas itu kembali aktif semula,” katanya. 

Apa yang penting, kata Amy, dia perlu bijak membahagikan masa antara karier dan rumah tangga. 
Owh!!! Ini kes dia tak nak bersara dari bidang seni. Tak pe la. Amy Matura tu muda lagi. Masih jauh lagi perjalanan dia dan banyak lagi pengalaman yang dia boleh kutip.

Yang Si Wali Terompah tu pulak, dah tua pun nak jugak bertanding dalam Pilihan Raya yang akan datang. Jelas dia masih jugak tak sedarkan diri menda kejadahnya!!!

Categories: , , ,

7 ulasan:

  1. Salam Tuan,
    Link kan blog saya pls.Tq

    BalasPadam
  2. haha..aku ingat apalah yg sama tadi

    BalasPadam
  3. hang ni memang menatang...babi

    BalasPadam
  4. ape yg nak disamakan artis ngan ulama?artis dah cnfirm pekerjaan yg syubhah, terlibat ngan perkara2 yang dilarang agama (buka aurat belakon,pegang2).TGNA tu terlibat dlm dakwah,bertanding dlm pilihanray tu salah satu wasilah dakwah.pi ngaji agama dalam sikit.Nabi muhammad dulu jd pemimipin politik sampai wafat, x penah ada istilah nak retired weh.lapangkan dada,banyakkan membaca karya2 ulama dalam dan luar negara,baru terbuka sikit minda tentang islam dan isu semasa

    BalasPadam
  5. klu tak suka seseorg pun jgn lah sampai mangata yg tak elok..,menyamakan ulama gan artis,mmg tak patut cam tu.inilah org kate lebih baik diam dr berkata2 yg bukan2,dosa je dpt..,

    BalasPadam
  6. Woi Anon2 atas,

    Bukan ke seminggu dua lepas Nabi Nik Aziz a.s bersabda & menyeru supaya penganut2nya menganggap dirinya sebagai artis pujaan. Tak percaya, selak balik kitab suci Harakah korang tu.

    BalasPadam
  7. kalau nabi Muhammad jd pemimpin politik sampai wafat tu memang wajib le sebab nabi tak pernah pon doa kan kehancuran sesama muslim...pemerintah paling adil...dan tak pernah pecah belah kan sesama muslim....yg nabi Nik Ajis nih tak de pon ciri2 yg ada pd nabi Muhammad yg blh kan belio pegang jawatan MB sampai akhir hayat...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping