Isnin, Mac 26, 2012


Bila ada dikalangan pemimpin parti yang jenis tak sedar diri macam Dr. Dzulkefli Ahmad tu, memang patut pun dia kena lempang.

Bukan sebab apa. Supaya dia 'kadar ke diri' sikit. Ingat, dia bukannya bagus sangat pun nak tentukan apa - apa. Setakat nama je ada gelaran Doktor. Tapi tak tau apa - apa.

Hari tu, dia sendiri yang keluarkan kenyataan yang mengatakan bahawa PAS sedia terima pemimpin bukan Islam sebagai Timbalan Presiden.

Lepas isu tu hangat diperkatakan, dia mula nak salahkan orang lain. Kononnya, kata dia, media hanya memberikan tumpuan kepada perkara tu sahaja dan bukan perkara utama.

Dah tau yang itu bukan perkara utama untuk dibangkitkan, menda kejadahnya dia nak sebut pasal benda jadah tu? Tak ke nampak BODOHnya dia?

Macam yang Semut kata tadi. Nama je ada gelaran doktor, tapi benda mudah macam tu pun dia tak tau, apa gunanya? Buat mengabihkan masa je!!! Jadi memang patut sangat la dia kena lempang dengan Haji Hadi!!!
MARANG – Datuk Seri Abdul Hadi Awang menolak sekeras-kerasnya cadangan bahawa pemimpin bukan Islam boleh memegang jawatan timbalan presiden Pas satu hari nanti kerana ia bertentangan dengan perlembagaan parti berkenaan.

“Itu bercanggah dengan perlembagaan Pas, tidak boleh. Yang bukan Islam boleh jadi menteri, bukan memegang jawatan parti (dalam Pas). Kalau di negara komunis, adakah mereka akan melantik presidennya yang tidak komunis?
“Di Amerika pun bila (parti) Republikan yang menang, presidennya ialah Republikan, naib presidennya Republikan, setiausaha negara Republikan, pegawai-pegawainya yang tidak republikan begitu juga jika parti Demokrat yang menang,” kata Presiden Pas ini di sini, kelmarin.
Malah katanya, Umno sendiri tidak akan berbuat demikian jika parti itu menang pilihan raya.
Bagaimanapun, beliau menegaskan bahawa orang bukan Islam dalam parti komponen Pakatan Rakyat boleh memegang jawatan menteri jika pakatan pembangkang itu berjaya mengambil alih Putrajaya dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) kelak.
Abdul Hadi berkata demikian ketika mengulas respons kontroversi Ahli Parlimen Kuala Selangor, Dr Dzulkefly Ahmad pada bulan lalu, yang mendakwa parti itu boleh menerima bukan Islam memegang jawatan nombor dua jika ahli-ahli membolehkannya pada satu masa kelak.
Bagaimanapun, pemimpin tertinggi Pas sebelum ini telah menganggap, kenyataan Ahli Jawatankuasa Pas Pusat itu sebagai telah selesai sepenuhnya dan tidak perlu diperbesar-besarkan.
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. depa semoa ini bodoh semacam..bila ditegur sombong bila dinafikan dikatakan fitnah esok nnti jawablah kat akhirat....orang-orang pas kata parti islam lu tanggong la semoa ni

    BalasPadam
  2. Dio pun nk ikut cara Umno jgk.. Apa maknanya tuh? Maknanya cara Umno sekarang adalah terbaik.. Kalau dah tahu demikian tak payah lh lg nk berjuang manjatuhkan Umno.. Buang masa dan merugikan umat saja!

    BalasPadam
  3. dulu pas nak tubuh negara islam dan hukum hudud sebagai perundangan negara.semua raayat malaysia dah tahu.sekarang ni pula pas nak tubuh negara perpaduan pulak dan menjadikan negara negara barat sebagai contoh dimana negara2 barat ini memang mengamal sistem demokrasi dan sekular.dah macam nak ikut cara negara barat pulak.jadi sekarang ni pas telah membohongi raayat dan berdusta dengan ALLAH.didalam ALQUR'AN ada menyebut tentera ALLAH dilangit dan dibumi.kedua dua tentera ALLAH ini telah menyerang bumi atas perintahNYA.iaitu texas diamerika puting beliong dan aceh disumatra tsunami menyerang.pada aku selama 54 tahun umno merintah ALHAMDULLILLAH takde apa apa bencana dari ALLAH cuma yang kecil kecil saja kerana memang umno akui tak dapat mewujudkan hukum hudud sepenohnya kerana negara ini raayatnya berbilang kaum dan ugama.jadi umno hanya dapat mengamalkan sistem fardu ain sepenohnya dan fardu kifayah.mungkin kerana masaalah inilah ALLAH bersimpati dengan kerajaan malaysia yang ada sekarang ni dan sesungguhnya ALLAH itu MAHA MENGETAHUI DAN MAHA MEMAHAMI.ALLAH HURABBI.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping