Jumaat, Mac 09, 2012


Wakaka!!! Nak tergelak jugak bila baca kenyataan Si Wali Terompah ni. Belum pun puak - puak Pakatan Pembangkang tu bercadang nak bermesyuarat, dia dah mula menyindir.

Kata dia, Kerajaan Negeri Kelantan tetap akan membubarkan Dewan Undangan Negeri sama dengan Kerajaan Pusat apabila tiba masanya nanti.

Alasan yang diberikan ialah kerana jika Pilihan Raya diadakan secara berasingan, maka ianya akan memerlukan lebih banyak tenaga kerja.

Selain itu, Si Wali terompah ni turut mendakwa bahawa dengan mengadakan Pilihan Raya berasingan juga tidak membawa sebarang manfaat kepada Politik.

Maknanya, dia nak kata yang cadangan untuk buat Pilihan Raya berasingan ini satu kerja yang tak berfaedah dan mengabihkan masa. Takkan itu pun diorang tak faham kan?

Yang paling menarik ialah komen dia mengenai mesyuarat yang hendak diadakan oleh Pakatan Pembangkang berhubung hal tersebut. Kata dia:
“Sebagaimana yang saya sebut sebelum ini, atas sifat peribadi, saya mahu pilihan raya (peringkat Dun) diadakan serentak dengan (pilihan raya) Parlimen, kerana banyak perkara yang tidak elok boleh berlaku jika diadakan secara berasingan.
Kalau (PR) nak buat mesyuarat, dia punya fasal, bagi saya Kelantan, saya (akan pohon) membubarkan Dun bersekali dengan Pusat,” katanya ketika ditemui di selepas kuliah Jumaat, di Dataran Ilmu, hari ini.
Nah!!! Ambik kau!!! Korang nak buat mesyuarat, itu korang punya pasal!!! Dia tetap akan bubarkan DUN sama dengan Kerajaan Pusat. Faham ke tidak???

Cuma, rakyat dibawah mengharapkan agar keputusan Si Wali Terompah tu tak berubah seperti mana pendirian dia terhadap Si Ketua Penipu tu. Jangan pulak bila dipujuk dek Si Ketua Penipu tu, dia buat 'U' Turn pulak!!!
Categories: , , ,

5 ulasan:

  1. Nanti dulu.. nanti dulu.. Kang brader singh sergah.. tukar laaa..

    BalasPadam
  2. hahaha bukan apa encik.. dia cuak semua jentera umno tumpu 100% masa PRU nanti sebab pd masa ni peluang umno vs pas 50-50 bro. satu serangan hebat umno boleh ubah keputusan PRU di klate.

    BalasPadam
  3. Kecut teloq apa? Gabrah nampak.. Ada hati nak tawan putrajaya, entah2 negeri yang empat pun tak boleh menang.

    http://assassincyber.blogspot.com

    BalasPadam
  4. serabut perut aku dgn kaki jilat umno ni

    BalasPadam
  5. serabut perut aku dgn kaki2 jilat umno ni

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping