Jumaat, Mac 30, 2012


Nampak gayanya Si Wali Terompah ni benar - benar dah nyanyuk apabil dia tetap dengan pendirian dengan mengatakan Undi PAS masuk syurganya.

KONONnya, menurut Si Wali Terompah tu, setiap undian yang dberikan oleh rakyat kepada PAS dianggap satu perkara yang baik dan akan diberikan pahala.
KOTA BHARU - Pas tetap dengan pendiriannya meneruskan kempen menegakkan syiar Islam dengan menekankan soal syurga apabila seseorang itu melahirkan sokongan kepada parti itu semasa pilihan raya, kata Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.
Berang dengan dakwaan Ahli Parlimen Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan, Nik Aziz berkata, pemimpin Barisan Nasional (BN) perlu mempelajari agama terdahulu sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan.
“Tiap-tiap orang yang bercakap soal Islam dia akan sebut soal syurga dan neraka, dia (Datuk Abd Rahman) kena ingat, bercakap ini ada soal pahala dan dosa, jangan cakap sembarangan,” kata beliau ketika ditemui selepas kuliah Jumaat di Dataran Ilmu pagi ini.
Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Abd Rahman ketika Wacana Sinar Harian ke-12 kelmarin, yang mendakwa Pas melakukan rasuah politik paling tinggi dengan menjanjikan syurga kepada pengundi.
Abdul Rahman berkata, pembangkang menuduh BN rasuah, namun mereka sendiri terlupa turut melakukan perkara sama pada setiap pilihan raya.
Nik Aziz berkata, Nabi Muhammad SAW sebagai contoh pemimpin yang sentiasa mengingatkan umatnya mengenai hal dosa dan pahala yang membawa manusia itu ke syurga atau neraka.
Adakah hanya PAS sahaja yang buat baik dalam Malaysia ni? Adakah sebab itu mereka akan diberikan pahala jika mengundi PAS?

Soal utamanya, apa yang PAS dah buat untuk benar - benar menegakkan syiar Islam didalam Negara ni sejak Merdeka? Tak de apa pun yang diorang buat.

Mereka hanya berjaya memecah belahkan orang Melayu dan menimbulkan pertikaian dikalangan umat Islam sahaja.

Nah! Adakah itu satu perkara yang baik dan wajar diberikan pahala oleh Allah S.W.T dan dimasukkan dalam syurga?

Jangan la kerana taksub sangat nak berkuasa sampaikan isu pahala dan dosa serta Syurga dan Neraka ini pun nak dipolitikkan juga oleh PAS.

Dia bukan tak tahu yang perkara tu juga boleh memesongkan akidah umat Islam secara tidak lansung. Kalau itu pun dia tak tau, baik tak payah jadi Tok Guru la!!! Buat menyusahkan orang je kerjanya!!!
Categories: , , ,

6 ulasan:

  1. PIS (singkatan sebenar) adalah parti yg PALING KUAT RASUAH. RASUAH MERENTASI MASA DAN ALAM.

    PIS melalui Nik Aziz merasuah pengundi dengan MENJANJIKAN SYURGA, mengalahkan segala macam rasuah yg dilakukan BAPA PERASUAH @ PELIWAT NEGARA.

    PIS patut bertemu dgn Mthembu di Afrika utk membincang dan menentukan sorga mana yg akan diperuntukkan kpd penyokong2 PIS dan pemimpin2nya, supaya mereka tidak tersesat atau terus menerus berpolitik disorga lain.

    http://mediapermatangpauh.blogspot.com/2012/03/lelaki-afrika-temui-peta-syurga.html

    BalasPadam
  2. bodo la.....memang Nabi Muhammad SAW sebagai contoh pemimpin yang sentiasa mengingatkan umatnya mengenai hal dosa dan pahala yang membawa manusia itu ke syurga atau neraka..............lepas tu ape kaitan dengan undian pas nyo?nok undi kut mano gak kalu dap kato babi ko islam pun senyap,kalu aloh ko org cepat selaluh?acu baco hadith nabi hok nabi royak kalu muslim pakat dgn kapir jatuh samo muslim hukum dio gapo?bilo mari tuo laguni lah duk ngarut kok se.......

    BalasPadam
  3. kasihan dengan umat islam yg berada dilain2 Negara sebab mereka tak undi pas....sepatutnya pas kena bertanding di seluruh dunia barulah diaorang ada can kesyurga......pikir2 kan

    BalasPadam
  4. NIK AZIZ SEHARUSNYA CEPAT-CEPAT BERTAUBAT.SYURGA BUKAN NIK ZIZ YANG BOLEH TENTUKAN.SYURGA ADALAH RAHMAT ALLAH.HANYA ALLAH YANG TAHU SIAPA MASUK SYURGA DAN SIAPA MASUK NERAKA.

    NIK AZIZ SENDIRI BELUM TENTU MASUK SYURGA KALAU PERANGAI TAKKABUR MASIH MENGUASAI DIRINYA!!!

    DAN INGATLAH DENGAN RAHMAT ALLAH SEORANG PELACUR HINA DIMASUKKAN KE SYURGA HANYA KERANA MEMBERI MINUM SEEKOR ANJING YANG SANGAT KELAPARAN.TAK PERLU PUN MENYOKONG PAS SEBUAH PARTI YANG TELAH JAUH MENYIMPANG DARI LANDASAN ISLAM!!!!!

    BalasPadam
  5. didalam negara yang bermajmuk ini kita kena amalkan islam fardu ain.kalau kita nak amalkan fardu kifayah[hukum islam keseluruhannya seratus peratus]kita kena halau semua raayat malaysia yang bukan islam balik kenegara asal mereka masing masing.barulah kita bolih wujudkan hukum fardu kifayah termasok hukum hudud.maksud fardu ain ialah buat apa yang diperintah olih ALLAH jangan buat apa yang dilarangNYA.jadi kita sendiri yang kena buat.bukan orang lain yang buatkan. itu saja.kalau nak dihurai banyak lagi nanti tak muat pulak dalam blog ini.sesungguhnya ALLAH itu maha mengetahui[salah satu dalam sifat dua pulohnya.

    BalasPadam
  6. kalau kita wujudkan juga islam fardu kifayah termasok hukum hudud raayat malaysia yang bukan berugama islam akan tentang tindakan kita habis habisan dan ini bolih manyebabkan huruhara.maka PBB[putar belit barat]akan menghantar tentera UN[kenderaan tentera yang berwarna putih]dan akan bertindak mengikut suka dia kerana huruhara adalah tiket dia datang kesini.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping