Jumaat, Mac 30, 2012


Ini satu kisah menarik mengenai Pengerusi PKR Negeri Pahang ni. Jelas, dia memang tak layak lansung jadi Pengerusi bagi mewakili parti tersebut.

Maka sebab itulah Si Azan Islami sebelum ni pun pernah bangkit menentang dia satu ketika dahulu. Dan sebabkan itu juga, 300 orang ahli PKR telah keluar parti.

Semuanya bukan salah orang lain. Tapi, sebaliknya salah Si Fauzi Pendek tu sendiri. Dia memang tak layak duduk jadi pemimpin kepada rakyat.

Kalau tak kerana dia ada hubungan istimewa dengan Si Ketua Penipu tu yang memang dah banyak bagi dia keuntungan selama hari ini, dah tentu dia takkan jadi Pengerusi.

Baru - baru ni, dia bangkitkan satu isu mengenai pemberian tanah di Kuantan sewaktu zaman Tun Khalil Yaakob menjadi Menteri Besar.

Dia tuduh Tun Khalil telah menjual tanah tersebut dan membahagikannya kepada beberapa pemimpin UMNO yang lain.

Macam biasa, tuduhan yang dibuat tu hanya sekadar tuduhan sahaja tanpa sebarang bukti yang sepatutnya disertakan sekali.

Namun, yang menjadi persoalan utamanya ialah kenapa baru sekarang dia nak bangkitkan isu tersebut setelah bertahun - tahun ianya berlaku?

Kenapa setelah dia tersingkir dari menjadi calon wakil rakyat, baru dia nak ungkit kisah ni dan didedahkan kepada rakyat?

Kita perlu tahu bahawa sewaktu Tun Khalil jadi Menteri Besar, Si Fauzi Pendek ni juga merupakan ahli Parlimen dan Ketua UMNO Bahagian Kuantan.

Jadi, nampak sangat la yang sekadar nak bangkitkan isu tu sebab ianya tidak membawa sebarang kepentingan buat diri dia sendiri.

Dan jelas, dia juga seorang pemimpin yang memang tak boleh dipercayai kerana dia GAGAL mencegah perkara tu berlaku sewaktu dia ada kuasa untuk melakukannya.

Maka, macam mana kita nak percayakan Si Fauzi Pendek ni sedangkan dulu pun dia dah menyeleweng!!! Tak mustahil perkara ini akan berulang kalau dia jadi wakil rakyat kelak.

Kita pun bukan tak tahu. Dia sertai PKR bukan sebab nak perjuangkan hak rakyat sangat sebenarnya. Sebaliknya dia hanya Pencacai kepada Si Ketua Penipu tu sahaja!!!
KUALA LUMPUR: Former Pahang deputy menteri besar Hasan Arifin has denied the allegation that former state officials, including himself, abused Malay reserve land for personal gain.
He also threatened legal action against Pedas Leaks, the group behind the exposé of the scandal and the lodging of a report with the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) over the matter earlier this month.
In a letter sent to Pahang PKR deputy chief Ram Ponnusamy, Kuantan PAS information chief Sulaiman Md Derus, Kuantan PAS vice-chairman Ustaz Syed Mohd Anis Syed and Teruntum DAP branch assistant executive secretary Pang Jon Kong, Hasan explained that there was no wrongdoing on his part.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping