Isnin, Mac 12, 2012


Sebelum ni, Semut dah jelaskan yang isu kenapa MB Pahang ni marah semalam ialah sebab laporan yang disiarkan dalam akhbar Sin Chew. Klik kat sini.

Petikan dari akhbar tersebut ternyata tidak benar dan ia tetap juga buat perkara tersebut. Malah akhbar Sin Chew itu juga tak pernah semak semula sumber yang diorang dapat.

Macam mana dia dapat berita tu sedangkan dia sendiri tak ada di Majlis yang dianjurkan oleh MITI dengan wakil penduduk di sebuah Hotel baru - baru ni?

Itu persoalan utamanya. Seperti yang kita semua sedia maklum, bidang kewartawanan  ni ada etika mereka tersendiri.

Ternyata apa yang dilakukan oleh wartawan Sin Chew tu jelas telah melanggar etika tersebut. Dia tak pernah semak pun maklumat yang dia dapat.

Tapi, dia tetap juga buat laporan dalam akhbar mengatakan yang MB nak pindahkan sisa kilang Lynas ke Sungai Lembing.

Bila dijelaskan perkara tersebut, mereka masih jugak nak mempersoalkannya. Tak ke Bodoh namanya tu? Serupa bercakap dengan tembok!!!

Jadi tak salah la kalau MB Pahang ni naik angin sebab orang buat fitnah yang jelas dan nyata terhadap diri dia. Tahan lagi la dia kata akhbar Sin Chew tu Bodoh daripada pemimpin DAPigs kata wartawan ni Pelacur!!!

Kredit buat Pengukircahaya
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. memanglah mb pahang marah sebab wartawan sin chew melaporkan perkara yang dia tak buat.memanglah wartawan ni buat berita macam ni sebab dia pon pelacur.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping