Ahad, Mac 11, 2012



Wah!!! Boleh tahan jugak cerita ni. Semalam dah kecoh cerita dalam blog pasal MB Pahang mengamuk dengan pihak wartawan ni.

Tapi kenapa dia marah? Kenapa pulak dia tiba - tiba naik angin tak tentu pasal? Meh baca cerita ni sikit sebelum tengok video dibawah:
KUANTAN - YAB Menteri Besar Pahang semalam menafikan dakwaan sebuah akhbar berbahasa cina mengenai pembuangan sisa dari kilang Lynas.

Laporan yang dibuat oleh akhbar Sin Chew itu sebelum ini adalah tidak benar dimana beliau tidak pernah menyebut mengenai pemindahan sisa tersebut ke Sungai Lembing. - Sumber
Dalam artikel tu juga turut dinyatakan bahawa tidak ada pihak media yang dijemput. Jadi dari mana pemberita Sin Chew tu dapat cerita melainkan dia buat sendiri? Itu persoalannya. 

Kalau dah tak ada pihak media yang dijemput dan hanya Tok Pa je yang bagi ucapan, bila masa pulak MB Pahang cakap nak pindahkan sisa tu ke Sg. Lembing?

Perkara ini telah dijelaskan oleh MB Pahang kepada pemberita. Tapi ada sorang tu tak reti bahasa, nak jugak dia ulang - ulang soalan yang sama. Tak ke bodoh namanya tu???


Tapi, isu pasal MB marah ni sebenarnya bukan perkara baru. Malah setakat dia luahkan kemarahan dia dengan perkataan 'Bodoh' tu pun orang dah tak pelik.

Kalau nak dibandingkan dengan puak - puak Pembangkang tu, lagi teruk. Sampai ada Pemimpin DAPigs labelkan wartawan sebagai Pelacur tak berapa lama dulu.

Itu DAPigs yang kata. Yang Si Ketua Penipu tu pulak, dok kata wartawan ni sebagai 'Pencacai' dan 'Alat Kerajaan' tu, kenapa diorang tak nak kecoh? 

Nah!!! Tengok video kat bawah ni lepas tu korang nilai la sendiri. Siapa yang lagi buruk perangainya kalau nak dibandingkan dengan MB Pahang ni!!!





Ps: Semut petik kata - kata dari blog pembangkang yang buat cerita pasal isu ni semalam. Sebagai seorang pemimpin, sepatutnya mereka ni juga perlu lebih berdisplin dan berakhlak. 


Tambahan pula tindakan mengamuk di khalayak ramai jelas menjatuhkan imej dan maruah mereka sebagai tokoh politik!!! Bukan setakat MB Pahang je!!!
Categories: , , ,

5 ulasan:

  1. saman saja diaorang ni..buat macam singapore salah cakap aja saman biar sampai bangkrup...baru ada takut nak buat fitnah ...kalau diam aja makin jadi-jadi diorang ni

    BalasPadam
  2. http://pemudaketereh.blogspot.com/2012/03/apabila-tan-sri-annuar-bin-hj-musa.html

    BalasPadam
  3. Cikgu"S:said
    Kenapa tiada tindakan susulan selepas peristiwa itu? Kenapa wartawan itu dilepaskan begitu saja?
    Kalau ada unsur fitnah tindakan saman mesti di ambil.Puak2 pembela MB ini pergi mana? MB nampak berani dan hebat,tapi penyokong pucat.Bising2 pun tak gunalah.

    BalasPadam
  4. pembela mb adalah mereka yang penyambar tak suka kecoh kecoh.yang benar tetap benar yang salah tetap salah.

    BalasPadam
  5. ustaz tu bukan main lg cakap berapi, adakah benar apa yang dicakap, apa tak kaji perjanjian secara detail, betul ke minyak tu dlm 3 batu nautical. jangan cakap ikut suka, kalau tak benar ada kes tak kan orang bercakap, eloklah kaji mendalam sebelum bercakap,..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping