Jumaat, April 13, 2012

Pengumuman Penting!!!
Seksualiti Merdeka @ Himpunan Bersih 3.0 Akan Diadakan
Di Stadium Shah Alam!!!
Sila War - Warkan Kepada Lembu - Lembu Lain!!!
Isu ni pun salah satu isu yang turut dibangkitkan oleh sahabat Semut malam semalam. Kata dia, kenapa Bersih nak buat demo di Dataran Merdeka? Tak de ke tempat lain?

Kenapa diorang tak buat di Stadium Shah Alam seperti mana yang pernah disarankan oleh Si Menteri Besar Badut, Khalid Gagap sebelum ini?

Kan stadium Shah Alam tu besar dan boleh muat lebih ramai orang. Tambahan pulak, stadium tu dalam jajahan Selangor. Jadi kenapa diorang tak nak buat kat situ?

Jawapan Semut mudah je. Kalau dah kepala yang nak menganjurkan Perhimpunan tu pun otaknya kalah otak Lembu, mana mungkin dia nak pikir macam tu!!! Kerja dia pun hanya setakat nak melembukan orang je!!! Bukannya ada kerja lain!!!
Pihak penganjur Bersih 3.0 dikatakan meletakkan sasaran kehadiran sekurang-kurangnya 500,000 peserta bagi menjayakan demonstrasi hujung bulan ini bertempat di Dataran Merdeka.

Sukar dimengertikan daripada mana logiknya untuk BERSIH 3.0 menghimpunkan 500 ribu orang di Dataran Merdeka sedangkan kapasiti dataran tersebut hanya mampu menampung kapasiti maksima hanya sekitar 20,000 orang sahaja termasuk di atas jalan-jalan sekitar dataran.

Adalah lebih wajar sebenarnya penganjur Bersih 3.0 dan semua pendukungnya yang kemaruk melakukan demo jalanan sambil duduk bertinggung itu mengalihkan lokasi perhimpunan tersebut ke Stadium Shah Alam yang luasnya berkali ganda dengan kemampuan memuatkan kapasiti peserta dalam jumlah besar.

Secara keseluruhan luas kawasan Stadium Shah Alam termasuk padang tempat letak kenderaan disekitarnya merangkumi lebihkurang 115,000 meter persegi. Bagi setiap satu meter persegi boleh memuatkan 3 orang dewasa untuk duduk dan berdiri dengan selesa dan keseluruhannya boleh menampung anggaran 350,000 orang peserta termasuk 80,000 di dalam stadium dan hampir 20,000 orang lagi di atas padang stadium.

Bersih 3.0 malah Mat sabu sendiri yang mewakili Pas sasrkan 500,000 orang, kapasiti kawasan sekitar Stadium Shah Alam dan di dalamnya 350,000 dah hampir kepada jumlah yang diidamkan, sesuai sangatlah tu.

Lagipun dengan lokasi stadium tersebut yang jauh dari hiruk piruk kesibukan kota, tentu perhimpunan Bersih 3.0 dapat berlangsung dengan tenteram tanpa menyebabkan urusan harian penduduk terlampau terganggu dengan teruk. 

Tapi malangnya Bersih 3.0 tidak mungkin berani menjadikan Stadium Shah Alam dan kawasan padang letak kenderaan sekitarnya itu sebagai lokasi perhimpunan kerana mereka tahu dengan keluasan 115,000 meter persegi itu agak sukar untuk menutup keseluruhan ruang kosong yang ada dengan peserta yang hadir.

Berbeza bila diadakan di Dataran Merdeka dan kawasan lain Bandaraya Kuala Lumpur, kehadiran yang hanya sekitar 5,000 atau 10,000 orang boleh dikompang besar-besaran kononnya di hadiri oleh 50,000 atau 100,000 orang sekalipun hakikat sebenarnya adalah jauh lebih rendah.

Tabiat pembangkang khususnya PKR dan PAS sudah lama kita sedia maklum, suka memperbesarkan cerita dan menggandakan angka. Lagi satu mereka amat gemarkan perhatian kerana melalui demonstrasi saja yang akan menunjukkan kepada umum yang mereka sedang bekerja 'untuk rakyat'.

Kita harap pembangkang dan NGO Bersih yang konon-konon bersih itu ada keberanian untuk mengadakan demo di tempat mereka iaitu di Stadium Shah Alam supaya segala angka yang digembar gemburkan nanti tidaklah orang kata terlampau mengarut. Ada berani ke? Atau takut banyak lompang kosong yang terdedah dek kerana kehadiran hanya sekitar 10,000 sahaja nanti?
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Dah depa ni lembu..kan makan rumput...so kita bagi makan ajelah kat dataran merdeka tu...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping