Selasa, April 10, 2012


Sepanjang hayat Semut, belum pernah lagi Semut dengar perkara seumpama ini berlaku. Selama ini, seluruh rakyat Malaysia tahu etika dikalangan masyarakat Cina.

Biar pun mereka berbeza - beza pandangan dan perjuangan Politik, tapi bila diluar gelanggang, mereka tetap bersatu dalam apa jua isu.

Terutama sekali jika ianya berkaitan dengan Pendidikan, Ekonomi dan Bahasa. 3 perkara ini jika diusik, maka mereka akan bersatu untuk mempertahankannya.

Tinggal lagi, sejak kebelakangan ini, masyarakat Cina di Malaysia ni sudah terbelah kepada 2. Satu yang akur dengan keadaan semasa dan yang satu lagi puak - puak Gila Kuasa.

Perpecahan ini diakui oleh beberapa rakan Semut yang berbangsa Cina dimana mereka turut berasa sedih melihat keadaan tersebut.

Dakwaan mereka, perkara ini tidak akan berlaku jika puak - puak DAPigs tu tidak dapat memerintah Pulau Pinang.

Ianya seolah - olah memberi harapan kepada sesetengah dari kalangan mereka yang melihat peluang untuk meraih keuntungan semata - mata.

Tanp melihat kepada kesan buruk ke atas masyarakat sendiri, mereka seolah - olah buta dan taksub dengan benda tersebut sehingga hubungan yang terjalin erat selama ini dilupakan.

Lihat bagaimana sentimen perkauman yang digunakan oleh puak - puak DAPigs cukup kuat untuk memecah belahkan bangsa mereka sendiri.

Tapi, mereka tetap juga menuduh orang lain rasis dan sebagainya. Adakah mereka tidak melihat dalam cermin dan perhatikan diri mereka sendiri?

Dah nampak sangat la yang diorang ni memang suka kaji nyamuk diseberang laut. Gajah depan mata mati berbangkai pun diorang buat -buat tak nampak!!!
SHAH ALAM: Wakil MCA dan Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP dilihat bertengkar di hadapan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor di sini, Selasa ketika masing-masing hadir berhubung isu sebuah tapak padang bola sepak di Sungai Way.
Penyelaras Barisan Nasional (BN) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kampung Tunku Kelvin Chong Seng Foo dan ADUN Kampung Tunku, Lau Weng San yang keluar daripada lif menuju ke pejabat SPRM bertekak kira-kira 15 minit di hadapan wakil media sebelum Chong masuk ke pejabat SPRM.
Ketika ditemui pemberita, Chong berkata beliau datang membuat laporan dan meminta SPRM menyiasat isu pembinaan projek komersial di atas tapak padang berkenaan yang dikatakan melibatkan rasuah dan penyalahgunaan kuasa.
"Saya telah menyerahkan beberapa bukti kepada SPRM tetapi dinasihatkan supaya tidak mendedahkannya. Saya berani kerana benar dan berharap satu siasatan terperinci dapat dibuat," katanya.
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. DAP ni memang barua... mengaku telus tapi dia yg paling korup!!

    PENDUDUK FLAT 4 TINGKAT KERINCHI UCAP TERIMA KASIH KEPADA NURUL IZZAH!! Baca di sini...

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping