Ahad, April 15, 2012


Tadi, Semut dengar berlaku sedikit kekecohan apabila pihak DBKL mengarahkan 20 orang Mahasewel menurunkan khemah mereka di Dataran Merdeka.

Ada yang buat dakwaan bahawa dikalangan Mahasewel tu ditumbuk dan dicekik sebelum sempat mereka menurunkan khemah masing - masing.

Mintak maaf la ye. Bukan Semut tak belajar erti nak beradap. Tapi bila berhadapan dengan orang macam geng Mahasewel ni, nak cakap baik - baik pun dah tak de guna.

Jadi, seeloknya, Semut ucapkan tahniah kepada petugas DBKL yang bertungkus lumus menjalankan tugas mereka dengan baik petang tadi.

Bagi budak - budak Mahasewel tu, Padan Muka Korang!!! Sapa suruh buat kerja yang tak berfaedah!!! Kalau sesak sangat nak berkhemah, cari la tempat lain!!! 

Pegi masuk hutan ke, duduk kat tepi pantai ke, baru la sesuai. Ni berkhemah tetegah bandar menda kejadahnya!!! Tu yang orang kata buang tebiat namanya!!! Akal ada, tapi semua letak kat Kepala Lutut!!! Memang padan la muka!!!
Politik Harian - Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) hari ini terpaksa bertempur dengan kira-kira 20 orang budak degil yang berkhemah di Dataran Merdeka sejak semalam bagi menuntut pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN.

Kumpulan budak degil yang mengelarkan diri mereka sebagai mahasiswa telah bertindak membentuk satu halangan bertujuan menghalangi pihak DBKL merampas khemah-khemah yang dipasang.

Menurut undang-undang, tiada sesiapa dibenarkan memasang sesuatu struktur di kawasan tumpuan pelancong itu tanpa kebenaran datuk bandar.

Setelah berbincang, kumpulan budak degil tersebut tetap enggan berpindah selagi tuntutan mereka tidak didengar.

Tindakan kumpulan budak degil tersebut yang dilihat sengaja memprovokasi dan engkar arahan DBKL menyebabkan berlaku kekecohan.
Categories: , , ,

7 ulasan:

  1. kalau aku ada situ ,aku pecah kan muke dia ,dulu mak bapak dia tak ajar kut..

    BalasPadam
  2. sebenarnya ptptn menetapkan ijazah kelas pertama sebagai sasaran menukar daripada pinjaman kepada biasiswa adalah untuk melahirkan siswa yang mantap dari segi akademik dan berjaya dalam aktiviti luar yang lain. INI AMAT DISEDARI OLIH BANGSA CINA. hasilnya hampir 9,000 pelajar cina diberi kelepasan pembayaran balik dari sejumlah 12,000 pelajar yang mendapat pelepasan dan ini tidak difahami olih bangsa melayu, jadilah mereka seperti anjing menyalak bukit kerana tidak memahami matlamat sebenar ptptn. inilah bodoh dan bengongnya melayu dan cerdik dan pintarnya cina mengambil segala kesempatan yang kerajaan berikan. inilah yang sepatutnya diwar-warkan olih kerajaan bagi melawan fitnah pembangkang dan mahasewel tahap gaban ini. biarkan luncai terjun dengan labu-labunya.

    BalasPadam
  3. sbb dia orang tau, dia orang x mampu dapat punya lah, klo mampu dpt, x der nak bedemo. tapi dari bedemo baik ko blaja betul2, silap aribulan dpt ijazah kelas petama, x payah bayar, mcm bebudak cina tuu, pakai otak mcm ner nak belaja free.

    BalasPadam
  4. Menyampah tgk budak gilo ni... X habes2... Ape perasaan mak bapak die agaknye? Mesti frust dpt anak sewel mcm ni.. Adoyai...

    BalasPadam
  5. belajar tak seberapa... demo jer lebih.. bila dah tak der kerja salahkan kerajaan..lepas tu demo lagi.. bila anak bini tak der benda nak makan.. demo lagi kata miskin..
    memang layak kena terajang jer "bangsat negara" ni.. penat emak bapak, besarkan, sekolahkan, penat pensyarah semai nilai murni, tetapi otak kuning pembangkang juga depa ikut..
    terajang ajer dari Malaysia.. kami tidak mahu ada rakyat Malaysia seperti anwar dan belacinya di malaysia ni..

    BalasPadam
  6. hutang senang,bayo tu yg susoh..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping