Jumaat, April 06, 2012


Syukur, Alhamdulillah. Akhirnya sedar jugak diorang ni. Bila dah kena tumbuk muka, baru la nak insaf. Masa langgar pintu kaca klinik hari tu, tak ingat dunia.

Biar la taraf pendidikan mencerminkan cara pemikiran diorang. Jangan la jadi macam Si Mahasewel yang kena tumbuk baru - baru ni.

Macam dah tak de kerja lain yang dia boleh buat. Ada ke dia kata dia pergi ke Kampung Kerinchi tu sebab saja nak tengok - tengok? Kepala Hotak Dia!!!

Jadi, memang padan la dengan muka dia. Dapat jugak la hadiah free dari penduduk kawasan Flat 4 Tingkat tu. Kalau tidak, buat mengabihkan masa je dia pergi!!! Buat semak kat tempat orang, menda kejadahnya!!!
Pendapat golongan mahasiswa ini dirakam selepas sahaja sessi program Pentas Anak Muda yang berlangsung di Kolej Teknologi Bestari, Setiu Terengganu.

Jawapan yang diberikan ini adalah rakaman spontan oleh para mahasiswa dan mahasiswa yang hadir mengikuti forum yang dianjurkan oleh Jelajah Aman Kampus yang kini melawat kampus-kampus di sekitar pantai timur.

Kebanyakkan responden yang terdiri dari mahasiswa dan mahasiswi menyatakan mereka menolak sebarang bentuk demontrasi di jalanan kerana ianya boleh mencetuskan huru-hara dan kerosakkan harta benda.  

Mereka turut menyatakan rundingan atau diplomasi merupakan alternatif terbaik yang perlu dilakukan oleh mahasiswa atau pun mana-mana pertubuhan dalam mencari penyelesaian terhadap sesuatu masalah berbangkit.

Bagi mereka demontrasi tidak menggambarkan tahap intelektual seseorang yang bergelar mahasiswa. - Sumber

  

 DIPLOMASI BUKAN DEMONTRASI!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. admin, bukan shj dia ditumbuk tapi dilempang sekali...

    BalasPadam
  2. elok dipijak sekali..itu yg wajar bg pelajar biadap mcmni

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping