Jumaat, April 13, 2012


Kalau bab tindakan Kerajaan Pusat, semuanya dibantah dan ditentang oleh Si Nurul Izzah ni. Mungkin tindakan Kerajaan tu tak cukup bagus untuk dia agaknya.

Macam isu pembangunan Kampung Baru, Kuala Lumpur yang pernah dijuarai oleh Allahyarham Dr. Lo'Lo dulu. Sekarang ni, mungkin Si Nurul Izzah tu nak ambik alih.

Tapi, macam mana dia nak ambik alih agenda tu sedangkan kalau Kerajaan Negeri Selangor pun dok buat benda yang lebih kurang sama? 

Jadi, Si Nurul Izzah tu sepatutnya ucap terima kasih kepada Kerajaan Negeri Selangor pimpinan Si Khalid Gagap terlebih dahulu sebab dah menyusahkan kerja dia!!! Takkan la dia nak sokong tindakan mereka pulak kan!!! Dah nampak sangat la yang dia 'Hipokrit'!!!
Projek mewah Datum Jelatek untungkan kroni Pakatan. 
Penduduk Melayu dihalau keluar macam anjing kurap!

Apa kecoh-kecoh ni Pakatan Haprak?

Dalam Kerajaan BN berusaha bersungguh-sungguh memperkasakan kedudukan Melayu di bandar, Kerajaan Pakatan Selangor senang-senang sahaja menghalau Melayu keluar bandar!

Eh, ye ke? Apa buktinya?

Buktinya mudah, bandingkan sahaja pembangunan semula Flat 4 Tingkat Jalan Jelatek di Selangor dengan pembangunan semula Flat 4 Tingkat Kerinchi di Lembah Pantai, Kuala Lumpur.

Flat Jelatek akan dibangunkan Kerajaan Pakatan Selangor untuk projek mewah Datum Jelatek. Apa yang akan dibangunkan? Kondominium mewah, pusat membeli-belah dan hotel.

Apa akan jadi dengan 650 keluarga Melayu di flat tersebut?

Semuanya dihalau keluar! 

Kerajaan Pakatan Selangor langsung tidak berminat untuk menyediakan penempatan semula untuk mereka di tempat asal. Bayangkanlah, mereka dah tinggal di situ berpuluh-puluh tahun, tapi dengan mudah dihalau keluar macam anjing kurap oleh Kerajaan Pakatan Selangor. Langsung tiada pilihan untuk menetap di tempat mereka membesar selama ini.

Mengapa Kerajaan Selangor buat begitu? Kerana buat kondominium mewah lebih menguntungkan dari buat apartment untuk penduduk. 

Peduli apa mereka ni dah lama tinggal di situ! Peduli apa kalau mereka tiada tempat untuk dituju selepas dihalau keluar! Peduli apa kalau kebajikan mereka terabai! 

Apa yang penting, kroni Anwar Ibrahim, Azmin Ali dan Khalid Ibrahim boleh dapat untung besar!! 

Nurul Izzah yang selama ini lantang menentang pembangunan semula Flat 4 Tingkat Kerinchi, kononnya membela nasib rakyat, bila tiba kat projek mewah Datum Jelatek, tiba-tiba senyap macam syaitan bisu. Takda pun dia perjuangkan nasib 650 keluarga Melayu di situ!! - Selebihnya, korang baca kat sini:  
http://apakecoh2.blogspot.com/2012/04/kerajaan-pakatan-selangor-halau-melayu.html
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping