Selasa, April 10, 2012


Semut pelik jugak dengan sikap puak - puak Fanatik PAS ni. Nak pulak dengan pemimpin - pemimpin mereka yang memang cukup anti dengan Kerajaan.

Padahal, yang memerintah dan yang jadi Ketua Kerajaan tu orang Melayu Islam. Apa yang buatkan diorang dengki sangat? Ke diorang lagi suka tengok orang kafir yang memerintah?

Yang lagi membuatkan Semut pelik ialah tindakan diorang suka sangat membantah semua benda tanpa mengira benda tu baik atau pun sebaliknya.

Sebagai contoh, kenapa diorang nak panggil pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia tu sebagai rasuah sedangkan ramai ahli diorang yang ambik?

Malah dalam pendedahan yang dibuat sebelum ni menunjukkan ramai dikalangan pemimpin PAS sendiri yang memohon bantuan tersebut.

Bila tak dapat, dia merayu - rayu. Bila dah dapat, dia kembali mengutuk pihak Kerajaan. Adakah ini sikap sebenar orang Islam yang tak reti nak bersyukur!!!

Bantuan Rakyat 1Malaysia tu jelas dapat membantu rakyat dalam menambah perbelanjaan isi rumah mereka. Tahan jugak la dari diorang tak dapat lansung.

Nak harapkan PAS, apa yang diorang mampu bagi? Apa yang diorang mampu buat? Setakat bercakap mengabihkan air liur je yang diorang mampu!!!

Sekarang, diorang dengki pulak dengan habuan yang bakal diperolehi dan diterima oleh masyarakat Felda terutamanya. 

Kata Si Haji Hadi tu, rasuah yang bakal diberikan nanti akan menjadi lebih besar dan mencakupi pelbagai perkara semata - mata untuk mendapatkan undi.
“Rasuah politik pusingan kedua sebagaimana yang diumumkan Najib itu mungkin lebih besar jumlahnya dan mencakupi pelbagai perkara lagi. Ia tentulah sesuai dengan hasrat untuk memenangi pilihan raya dengan cemerlang, sebagaimana yang diidam-idamkan oleh Barisan Nasional (BN) sendiri,” katanya.
Benda macam ni la yang membuatkan Semut pelik dan hairan. Kalau pemimpin tu sapu semua diorang marah. Bila pemimpin tu kongsi dengan rakyat pun diorang marah jugak???

Apa ke BODOHnya diorang ni? Semua benda serba tak kena. Semua bendanya tak elok belaka bagi diorang. Macam cacing dah naik ke mata!!!

Kalau diorang kata, pemberian bantuan seumpama ini hanya untuk meraih undi, kalau diorang buat nak dikira sebagai apa? Bukan untuk meraih undi?

Yang diorang janjikan Syurga tu menda kejadahnya? Bukakah itu juga satu janji untuk meraih undi Politik? Tolong la!!! Jangan la setakat cakap je!!! Kalau dah tak mampu tu, cakap je tak mampu. Jangan la buat benda yang bukan - bukan!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. KALAU MACAM TUE KERAJAAN X BOLEH BAGI APA2 LAH KAT RAKYAT...SUBSIDI PUN KENA TARIKLAH MACAM NIE...KAN ITU SEMUA "RASUAH"...HJ HADI HJ HADI...

    BalasPadam
  2. jangan bangkitkan BR1M.. tu dah mmg tanggungjawab kerajaan Malaysia.. bkn atas nama kerajaan BN or kerajaan pakatan.. kalo ckp kerajaan BN yg bagi mesti org akan ckp nie rasuah.. bagi memberi biar la ikhlas jgn mengungkit dan yg menerima haruslah bersyukur.. REZEKI sume dtg dari tuhan bkn dari manusia..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping