Rabu, April 25, 2012


Tak perlu Semut cakap banyak. Cukup untuk korang baca artikel kat bawah ni sahaja. Inilah hasil tarbiah PAS selama mereka jadi Pakatan Pembangkang.

Kalau dulu, diorang kata diorang mampu nak ubah pandangan DAPigs agar dapat menerima Islam. Habis, macam mana pulak dengan budak - budak Mahasewel ni?

Berjaya ke diorang tarbiah mereka yang dah sememangnya beragama Islam tu? Macam Semut katakan tadi. Malas nak cakap banyak. Korang fikir la sendiri!!!
Adakah ini  peluang mereka untuk bersosial dan bermesra-mesraan?

MELALUI Dataran Merdeka dan melihat beberapa khemah yang didirikan di hujung dataran berdekatan bangunan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.

Teringin menyelami rintihan pembantah-pembantah Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) ini, lantas menarik kami meletakkan kereta di bangunan Daya Bumi menuju ke sana.

Tidak ramai kalangan para pembantah ini. Cuma kira-kira 20 orang. Tambah memeranjatkan kami, pelajar cuma beberapa kerat. 
Yang banyaknya adalah kumpulan dewasa termasuklah beberapa individu yang berusia sekitar 60 tahun - lebih layak digelar warga emas.

Apa yang dibuat mereka di sini? Meninjau-ninjau sebentar, ternampaklah kelibat Adam Adli Abdul Halim, 'hero kampus' kononnya. 
Mukanya sembab, mata merah... tidak cukup tidur barangkali. Apabila ditujah soalan oleh salah seorang daripada kami tentang hasil yang mereka boleh dapat daripada pemansuhan PTPTN ini, Adam yang telah digantung pengajian dari UPSI ini enggan bersuara.

Dia seakan-akan cuak dengan kami. Dia memberi alasan 'banyak kerja' dengan sibuk menyusun botol-botol minuman yang sebenarnya telah pun tersusun dengan elok di tepi sebuah khemah.

Memerhatikan sekeliling, keadaannya kotor sekali. Bekas-bekas bungkusan polistren makanan berselerakan. Kata mereka, bila waktu mandi, turunlah ke tandas di bawah Dataran Merdeka. 
Hampir sejam di situ, kami mula berasa tidak selesa. Cuaca pula panas terik. Kelihatan di situ, beberapa pelajar bebas bergaul bebas antara lelaki dan perempuan. - Seterusnya, klik kat sini.
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Org mcm ni Unit Amal PAS kena jaga? Apsal x tegur skl? Kalau x tegur dah kira subahat buat maksiat!!

    NURUL IZZAH HINA ORANG MENINGGAL DEMI POLITIK!! Baca di sini...

    http://apakecoh2.blogspot.com/

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping