Khamis, Mei 17, 2012


Itu satu hakikat yang memang tak dapat dinafikan oleh puak - puak Pakatan Pembangkang tu terutama sekali bagi puak - puak Ultra Chauvinist DAPigs.

Dulu, diorang sibuk kata 'Ramai' orang Melayu yang masuk DAPigs. Walhal, yang ada pun setakat dua tiga kerat je. Itu pun yang hidup segan mati tau mau je.

Setakat nak bangga dengan bekas ADUN yang kecewa tak diberi perhatian tu buat apa!!! Buat mengabihkan masa je. Rakyat dikawasan sendiri pun memang tak suka. Tu pasal la diorang kena Reject!!!
PONTIAN - Tindakan Naib Pengerusi DAP Tunku Abdul Aziz Ibrahim meninggalkan parti itu membuktikan orang Melayu tidak mempunyai tempat di dalam parti pembangkang terbabit, kata Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan.
   
Sehubungan itu, beliau menyarankan agar segelintir orang Melayu yang masih menganggotai DAP agar menyusul jejak langkah Tunku Abdul Aziz.
   
"Saya menyeru orang Melayu yang satu dua kerat masih menjadi anggota DAP supaya keluar daripada parti itu yang jelas merupakan sebuah parti yang tidak menghormati kaum lain," katanya kepada pemberita, di sini hari ini.
   
Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, berkata tindakan Tunku Abdul Aziz itu turut mendedahkan sikap sebenar DAP yang hanya bersandiwara apabila mengambil orang Melayu sebagai anggota dan pemimpin parti, konon terbuka untuk semua kaum.
   
Beliau diminta mengulas tindakan Tunku Abdul Aziz keluar DAP selepas menerima kecaman daripada pemimpin parti tersebut susulan kenyataannya mengenai perhimpunan yang bertukar ganas di ibu kota pada 28 April lepas.

Mengulas lanjut, Ahmad berkata DAP yang merupakan akronim kepada "Democratic Action Party" tidak mengamalkan prinsip demokrasi apabila mengecam anggota parti yang mempunyai pandangan berbeza dengan mereka.
   
Malah katanya, ramai anggota dan penyokong keturunan Cina telah meninggalkan DAP kerana tertarik dengan gagasan 1Malaysia yang diperkenalkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
   
Ini katanya dibuktikan menerusi kehadiran kira-kira 2,000 masyarakat Cina pada majlis makan malam anjuran Barisan Nasional (BN) di Bakri, Muar semalam.
   
"Ia suatu yang memeranjatkan bagi saya secara peribadi, di mana kehadiran (orang Cina) yang begitu ramai, itu (Bakri) adalah kubu mereka (DAP)," katanya.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping