Jumaat, Jun 08, 2012


Ini satu tindakan yang cukup tidak adil dilakukan oleh pihak UiTM. Sewajarnya, Si Mahaberuk sekor ni tak perlu diberi muka sangat.

Dia sepatutnya ditendang terus dari UiTM, bukan hanya setakat digantung pengajiannya. Kalau ditendang, baru dia sedar diri sikit.

Tapi, rasanya dia takkan sedar diri kot sebab dia spesis Mahaberuk yang memang dah tak dapat nak diubah lagi. Kalau dah namanya Beruk tu, Beruk la jugak!!!

Kalau setakat gantung pengajian dia selama 3 semester sahaja, adakah ianya akan membuatkan dia insaf atas tindakan dia sebelum ini? Jawapannya sudah tentu TIDAK!!!

Sedangkan bapak dia sendiri pun rasa tindakan tu dah melampaui batas. Jadi, untuk apa setakat digantung pengajiannya sahaja?
"Keputusan hari ini jelas tidak adil. Tidak salah untuk jatuhkan hukuman, tetapi kenapa hingga tiga semester?" katanya yang jelas tidak puas hati dengan keputusan universiti.
Itulah hasil didikan yang diperolehi dari Universiti Al - Juburi agar dia tidak berpuas hati dengan apa sahaja yang telah ditetapkan oleh orang lain.

Pun masih lagi dia ada hati nak jadi pemimpin kepada orang lain? Dia belajar pun tak habis, lagi nak tunjuk ajar orang ke? Siapa yang nak terima?

Mana mungkin rakyat Malaysia akan dapat menerima pemimpin atau melantik wakil mereka dari kalangan orang yang setakat habis SPM je. Dah la tu, tak sedar diri pulak!!! Macam tu nak jadi pemimpin? Balik cermin diri dulu la woi!!!
Categories: , , ,

7 ulasan:

  1. Ya allah...tgk dari gaya muka dia, xde seri(nur) kt muka budak ni....ilmu x ckup ada hati nk jd pemimpin....kot mak,bapak dia bangga sgt dgn ank dia ni...apa yg d bangga sgt, bodoh.......jgn mimpi la nk jd lead.....

    BalasPadam
  2. Sekurangnya dia ada SPM...ramai lagi pemimpin PR yg tak smpai pun tahap tu...contohnya Mahfuz Bean tu hahaha

    BalasPadam
  3. uitm bagi dia cuti utk bantu pr utk pru13 ker tu? apa lah uitm ni..

    BalasPadam
  4. ntah2 ade pihak uitm bstuju ng tindakan budak tu.tu yg cma gantung 3 sem je tu.

    BalasPadam
  5. Beruk ni jenis melayu tak sedar diri. Salah mak dia mengandungkannya d bumi malaysia ni. Patutnya dia ni lahir d afrika yg bamyak spesis beruk spt nya. Agaknya mak dia terkenankan beruk semasa mengandungkannya.

    BalasPadam
  6. dia ni syiah... patut halau p iran jak ... tak perlu ada d negara ni ....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping