Selasa, Jun 12, 2012

Sejak kebelakangan ni, ramai pemimpin dikalangan Pakatan Pembangkang dilihat tidak senang duduk bila Felda memberikan banyak faedah kepada orang Melayu Peneroka.

Ramai pulak diantara mereka berlagak seolah - olah mereka ni seperti anak - anak Peneroka yang takut bapanya ditipu oleh Felda. Maklum la. Bapak baru dapat duit Durian Runtuh.

Tapi, itu bukan la satu perkara yang pelik. Hakikatnya, diorang ni mula jadi tak tentu arah apabila Felda menyenaraikan Felda Global Venture Holding (FGVH) baru - baru ini.

Ekoran dari itulah yang membuatkan mereka bertambah tidak senang duduk. Nak pulak buat orang yang macam Anak Bekas Tokey Balak sorang ni.

Dia ni datang entah dari mana, tiba - tiba pulak nak bercerita pasal hal Felda. Dia bukannya anak peneroka pun. Jauh sekali dia seorang Peneroka Felda.

Jadi, apa hak dia untuk mempertikaikan pasal isu Felda ni? Apa kepentingan dia dalam membuat dakwaan yang bukan - bukan?

Yang jelas, dia buat hanya sebab dia nak undi sahaja. Dia buat atas dasar kepentingan diri dia semata - mata. Bukannya untuk berjuang demi hak rakyat atau sebagainya.

Buat yang tak kenal Si Pengecut ni, dia merupakan anak kepada seorang bekas tokey balak yang kaya di Mentakab, Pahang. Bapak dia dulu tokeh balak.

Duit bapak dia tak tau la berapa banyak. Tapi bila tiba ke generasi dia, semua duit tu habis lenyap. Entah ke mana hilangnya. Bila harta dah tak de, dia lari ke Kelantan.

12 tahun dia duduk disana. Apa dia buat tak tau la pulak. Katanya dia menyambung kerjaya bapak dia dulu. Menjadi tokeh balak jugak.

Tapi, entah macam mana, dia diambil oleh Si Ketua Penipu tu menjadi Pengerusi Biro Pelaburan PKR. Nama dia pun turut naik menjadi calon disebuah daerah.

Perlu diingatkan. Si Pengecut ni merupakan ahli parti Ultra Chauvinist DAPigs yang cukup tegar. Kemudian, dia dipindahkan ke PKR untuk mengukuhkan kedudukan.

Kehadiran dia ni telah banyak membuatkan keadaan PKR menjadi porak peranda dan sukar untuk diperbaiki semula.

Dia bukan setakat berjaya membahagikan PKR kepada dua. Tetapi kepada 3 Bahagian dalam satu cabang!!! Perkara ini pernah memeningkan kepala Si Ketua Penipu tu dulu.

Sampai hari ini, kehadiran Si Pengecut ni dalam PKR tidak disenangi oleh ahli diperingkat akar umbi. Bagi mereka, dia hanya seorang Perampas!!!

Jadi, sama ada apa yang dia nyatakan ini benar atau tidak, kita sama - sama tunggu. Andaikata Felda tetap memberikan 'Duit Raya' kepada Peneroka, Si Pengecut ni perlu mintak maaf kerana telah berbohong. Kalau tidak, jangan harap la dia nak jadi pemimpin!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Biaselah cine2 babi tonyok ni. kalau ade skim2 yg boleh mengkayakan org melayu, itulah juga yg dia org salak. mcm anjing.... mmg species2 ni mane boleh tengok org melayu kaye atau bejaye.. kalau boleh cantas, cantas... kalau boleh sabo, sabo habis-habisan. biar org2 dia aje yg kaye. bangsa lain biarkan hidup melarat.. dasar anjing pendatang.. gigit tangan yg selame ini hulur peluang utk bangsa dia... pi mampus species2 mcm ni.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping