Rabu, Jun 06, 2012


Kah!!! Kah!!! Kah!!! Semut yakin. Sekarang ni bukan sahaja penduduk Malaysia sahaja yang mentertawakan Si Rafizi Jambu tu, tapi seluruh dunia.

Hari tu, masa berdebat dengan YB Khairy Jamaluddin, dia jelas tergagap - gagap nak jelaskan mengenai isu pinjaman PTPTN yang tidak mampu dilaksanakan tu.

Apa yang dilakukan hanya berdolak dalih untuk mengelak dari menjawab sebarang isu yang dibangkitkan oleh YB Khairy selaku Ketua Pemuda UMNO tu.

Salah satu isu yang dia tak dapat jawab ialah mengenai pendidikan percuma di Negeri Selangor sendiri. Kenapa Kerajaan Selangor tak bagi pendidikan percuma di UNISEL?

Dia lansung tak jawab soalan tersebut tetapi sebaliknya mempergunakan arwah bapa kepada YB Khairy sebagai salah satu hujahnya.

Adakah ini sikap seorang pemimpin yang mahu dirinya dihormati oleh orang lain? Dia sendiri pun tak hormat pada orang, macam mana orang nak hormat pada dia?

Dah tak dapat nak jawab soalan, dia main kait nama bapak pulak. Tak ke macam sial perangai Si Rafizi Jambu ni? Tak de hormat lansung walaupun bagi seorang yang sudah meninggal.

Tetapi, hari ini, keBIADAPan Si Rafizi tu akhirnya memakan diri dia sendiri. Dia pulak yang seolah - olah ditembak dengan pelurunya sendiri.

Tinggal lagi, apa yang pelik ialah kenapa pulak dia nak tuduh orang lain ada agenda Politik? Kenapa pulak dia nak desak Datuk Seri Khaled Nordin buat kenyataan?

Bukan ke dia jugak yang tuntut agar pinjaman PTPTN ni dimansuhkan oleh Kerajaan? Sekarang, baru kena beku pun dia dah bising satu Malaysia, apa cerita?

Itu pun belum dimansuhkan terus, dah dia meroyan tak tentu pasal. Kalau dimansuhkan terus, mau gila pulak jadinya dia nanti!!! Tak ke naya jadinya.

Mungkin la dia ingat Kerajaan ni tak berani nak ambik tindakan seperti itu. Mungkin jugak dia terkilan sebab bukan dia yang buat keputusan sedemikian.

Maka sebab itulah dia meroyan macam orang GILA!!! Tambahan pulak, bukan ke isu pinjaman PTPTN ni merupakan agenda Plitik mereka? Kenapa nak tuduh orang lain!!!

Inilah contoh pemimpin yang memang sah tak sedar diri!!! Dia yang nak jadikan isu tu sebagai alat Politik dia, sekarang dah makan diri sendiri. Dulu diorang jugak yang cari penyakit!!! Sekarang, Lu Tanggung La Sendiri!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. Rafizi dicabar berdemo

    http://gerakan13.blogspot.com/2012/06/amk-smm-dan-pro-m-nasional-dicabar.html

    BalasPadam
  2. memang haramjadah si Rafizi nih.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping