Isnin, Ogos 31, 2015

Sama ada nak terima atau pun tidak alasan yang diberikan oleh Mantan Perdana Menteri Malaysia berhubung tindakan dia menyertai perhimpunan BERSHIT 4.0 tu, terpulang kepada korang.

Cuma yang nak dibangkitkan ialah persoalan mengenai sejauh mana penerimaan dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri terhadap kehadiran Bekas Perdana Menteri Malaysia tu.

Jika dilihat dari kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, jelas puak - puak BERSHIT 4.0 tu tak peduli pun dengan kehadiran Mantan Perdana Menteri tu. Sebaliknya, dia pulak yang kena sindir.

Bahkan mereka juga turut membuat dakwaan, semua permasalahan yang berlaku pada ketika ini semuanya berpunca sejak pemerintahan yang dikuasai oleh Tun Mahathir tu sendiri sebelum ini.


Jadi, bagaimana mungkin Mantan Perdana Menteri itu boleh mengharapkan puak - puak BERSHIT tu akan ikut saranan yang telah diberikan untuk menyokong calon Barisan Nasional selepas ini?

Kerana pada hakikatnya, sekali pun Datuk Seri Najib Tun Razak berundur dari jawatan Perdana Menteri pada ketika ini dan digantikan dengan orang lain, diorang tetap takkan berpuas hati.

Realitinya, yang mereka serang pada ketika ini BUKAN manusia yang bernama Najib Bin Tun Abdul Razak. Sebaliknya, sasaran mereka ialah Perdana Menteri Malaysia merangkap Presiden UMNO!

Waima Datuk Seri Najib digantikan dengan calon lain, puak - puak Pakatan Haramjadah tu sudah pasti akan tetap berusaha untuk menjatuhkan Kerajaan yang dipimpin oleh Barisan Nasional yang diterajui oleh UMNO. Hakikat tu takkan pernah berubah!!!
KUALA LUMPUR: Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui demonstrasi jalanan merupakan jalan terakhir untuk memberi tekanan ke atas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Kalau kerajaan dah tak peduli pasal undang-undang, kita terpaksa gunakan demonstrasi. Lihat bekas Presiden Marcos Ferdinand, ketika memerintah Filipina, mereka terpaksa jatuhkan beliau melalui demonstrasi," katanya pada sidang media di sebuah restoran bersebelahan Pasar Seni di sini, Ahad.

Dalam pada itu, Dr Mahathir sekali lagi mengulangi pendirian berhubung penyertaannya dalam Bersih 4.0 hanya sekadar mahu meneruskan tekanan terhadap Najib. Tegas beliau Bersih 4.0 merupakan platform terbaik untuk tujuan berkenaan.
Categories:

40 ulasan:

  1. Rakyaat terlalu benci dengan apa yang terjadi keatas Malaysia sekarang ini.Janganlah menegak benang yang basah,apabila kering kelak akan rebah juga.Itulah sebahagian kecil dari suara pengundi mungkin?.Jangan marah,hak mereka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan benci2. Bertenang, ingatlah ini memang zaman fitnah dajal, dan antara yg terlibat ialah Tun. Kan dah jelas dia mengaku gunakan 1MDB isu nak jatuhkan Najib. Rupa2nya dia gunakan maklumat palsu Justo. Nah kan jelas Najib tu mangsa fitnah.

      Padam
  2. Tekanan lah sangattttt...
    Kalu org mlyu yg ramai dtg bersih n org umno yg dtg, ok lah jugakkk...
    Ni cina dap yg ramaiiii...
    Dap tu duduk dlm BN ker smpai bole br tknan kt najib utk tirun PM..
    Yg bolh turunkan njib hnya org2 umno

    BalasPadam
  3. Tekanan lah sangattttt...
    Kalu org mlyu yg ramai dtg bersih n org umno yg dtg, ok lah jugakkk...
    Ni cina dap yg ramaiiii...
    Dap tu duduk dlm BN ker smpai bole br tknan kt najib utk tirun PM..
    Yg bolh turunkan njib hnya org2 umno

    BalasPadam
  4. TunM yg dihormati,Harap Tun beri peluang beliau memerentah negara P M Najib insan biasa, jika asyek tukar PM bila negara nak aman beliau nak jalankan kerja pun rumit, harap Tun boleh terima dgn kenyataan saya. Masa zaman keadaan tak sama sekarang ni bermacam2 kerenah didlm negara dan luar negara terutamanyasaalah ekonomi yg tidak menentu.

    BalasPadam
  5. Kalau Najib sudah jadi PM bangsat yang sanggup makan rasuah dan salahguna kuasa kepada semua pihak yang ingin mengambil tindakan terhadap dia, apa lagi pilihan yang ada. Dalam UMNO lebih ramai yang sanggup jadi "barua" daripada menjadi "pejuang". Dalam 3.5 Juta ahli UMNO, kenapa perasuah juga yang dipilih untuk jadi presiden. Hanya ahli UMNO yang boleh memperbetulkan keadaan, itupun kalau mereka mahu. Baca akta SPRM tentang definasi Rasuah, kalau kepada rakyat biasa, RM100 pun dah dihumban kedalam lokap. Bila kena kat presiden UMNO, RM2.6B pun tak salah, SPRM pula yang salah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jgnlah nak menyalak. Itu baru Najib yg dpt. Yg sinuar dpt yg siambiga dpt yg dappig dpt kenapa tak menyalak. Kalau salah seret mereka semua bukan Najib seorang. Seret lksial anak beranak sama. Mesti melayu penang bersyukur sb penindasan keatas mereka berakhir.

      Padam
    2. Salah + Salah <> Betul. Kalau orang lain mencuri, adakah itu boleh menjadikan kita halal untuk mencuri? Apasal yang baghal sangat. Ada otak gunakan untuk berfikir. Siapa yang menyokong Anwar dan Ambiga? Tapi, kalau puak kita sendiri yang boleh buat begitu. Apa yang membezakan kita dengan mereka? Kalau nak menegakkan benang yang basah pun, gunakanlah sedikit akal fikiran. Jangan nanti orang kata kita BODOH pula.

      Padam
    3. Rasuah ni adalah penerima pemberi dan yang menjadi orang tengah. Antara tiga kumpulan yang paling ramai adalah pemberi rasuah.. mereka adalah orang cina...kenapa orang DAP tak buat perarakan bagi menghalang orang2 cina dari memberi rasuah...tapi bila orang melayu mereka bising...

      Padam
    4. Ada 2 jambatan LGE buat terowong lagi yang mengambil saki baki tanah orang2 melayu... harga asal rm4bil naik RM6.3 bil... alasan kenaikkan RM2.3bil adalah typo error katanya..ade orang2 DAP yang mengamuk...kerana mereka tahu baki wang tu akan digunakkan oleh DAP untuk membiayai pilihanraya GE14...

      Padam
    5. Bayaran terowong kepada kontraktor cina adalah tanah penang... kenape tanah bukan tunai...untuk menghabiskan tanah kerajaan negeri...agar nanti jika penang kembali pun kepada UMNO tanah untuk orang melayu telah habis...perancangan yang orang melayu tidak sedar....

      Padam
    6. Jgn tuduh PM mkn rasuah, tampa ada.bukti fitnah namanya tu, nanti kalau kena saman baru Hang tau.

      Padam
    7. Dah dijelaskan bahawa RM2.6 bilion tu derma bukan rasuah, anon 1031 tu x faham2 lagi. Maknanya anon ni lah yg bangsat bukan Najib. Kenapa kamu ni terlebih sibuk sangat ni anon 1031, duit itu bukan duit kamu pun.

      Padam
  6. itu je niatnye.nekanterustekanajib..he he.itu kejanye akhir2 ni.
    meh tengok siapa yang kena!
    habis baca buku2nya dan sesedar yg aku fahamlaaa ,chedet dah nyayok!
    sepandai pandai dr det jaga badan..terlepas gak nyan nyan nyok nyok nya.maaf ya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak elok awak cakap macam tu, mungkin Tun M tersilap menerima informasi sehingga pgi menghadiri himpunan bershit krana marahkan Najib.

      Padam
  7. Sepintas lalu ,kita marah pada mahahtir ,tapi kalau renung baik-baik kita akan kesian pulak pada Mahahtir,kerana nampak sangat terdesaknya.Orang biasa pun tak sanggup jilat ludah sendri secara terbuka ,ludah berkahk hijau pulak tu,tapi kerana terdesak bekas PM sorang ni sanggup buat cam tu.

    Pengaruh dia dah ciput,biasanya dia boleh jatuh msuh dia tak yah minta tolong orang lain ,cukup dalam Umno je,tapi sekarang 90% orang Umno dah tak layan kehendak dia, terpaksa lah menempel dekat bekas musuh ketat utk dapat bantuan.Kita orang biasa pun malu nak buat macam tu.Ini bekas PM sanggup hina diri sampai macam tu,jilat ludah kahak berledir hijau secara terbuak.Kesian kan?.Itulah mungkin dia daa selalu sangat hina orang ,sekarang dia dah hina diri sendiri pulak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sedih pulak saya baca, klau jilat air ludah tak apa ini jilat kahak pula, kesian betul org tua tu.

      Padam
    2. Apa tun dapat kalau najib turun ,cuba teka. Apa najib dapat kalau kekal jadi pm , rm2.6

      Padam
    3. kalau najib turun....siap jambatan bengkok.....

      Padam
    4. Anon 1156, kau ingat jambatan bengkok tu sapa yg pakai nanti? Orang Johor x shopping kat singapore. Sebaliknya orang Singapore yg bershopping kat Johor sampai semua barang jadi mahal sebab banyak demand dari orang singapore. Lebih baik wang itu digunakan untuk buat rumah murah ke, subsidi susu bayi ke, subsidi pergi umrah ke, ada juga manfaat untuk rakyat sendiri yg mengundi.

      Padam
  8. Bertahan pemimpin kerana prinsip. Tun boleh duduk rumah layan cucu. Tapi memilih bersusah payah pasal masalah negara. Agaknya MT2 umno lain tgh buat apa..

    BalasPadam
  9. Melayu tidak mudah lupa....hanya mahathir kutty saja mudah lupa.

    BalasPadam
  10. HIDUP UMNO,
    HIDUP BN (tanpa cinabeng dan pariah)

    BalasPadam
    Balasan
    1. umno boleh hidup, bn pun boleh,
      tapi hukum dulu najib razak, 2.6b orang tak akan lupa!!!

      Padam
    2. Ape salah dia, dah dibuktikan...pandai2 jadi hakim...harap kau bukan orang melayu......

      Padam
    3. Kalau antar asyik tak keluar.. takpelah banyak lagi blog lain....

      Padam
  11. UMNO ni sememangnya dilahirkan terlalu bodoh. Pemimpin sendiri makan rasuah pun masih nak backup. Siap boleh salahkan orang lain pula. Jangan nanti bila dah tak dibagi peluang untuk berkuasa, mengamuk pula. Semuanya pakai emosi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Chewah pandai kamu tuduh rasuah kamu ada bukti ke? SPRM pun x kata rasuah.

      Padam
  12. Sayangilah BN, buang Najib. Samada kita mengaku atau tudak, nampaknya kebenaran sudah di depan mata. Tidak cukup sampai disitu, siap boleh salah guna kuasa, menghentikan semua siasatan, sampai boleh pecat peguam negara dan timbalan presiden sendiri pun dipecat. Apa sudah jadi dengan UMNO. Awat jadi macam orang tak ada maruah. Siap boleh lagi ada hati nak kutuk Tun M. Jangan terlampau nak jadi barua kepada PM yang bangsat dan tidak bermaruah. Kalau orang UMNO mempunyai sedikit maruah, tak kan mereka membiarkan TMY yang tak bersalah dibuang begitu saja.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Fasal TMY tu x yah lah kau emosi sangat. Rombakan organisasi ni perkara biasalah. Kat mana2 pejabat pun biasa ada rombakan demi untuk memantapkan lagi organisasi. Think positiflah.

      Padam
    2. Najib pemimpin yg dipilih oleh rakyat dan saat ini dia mampu jalankan tugasna dengan baik, mana boleh buang2 sesuka hati anon 127. Kalau kau ditempat Najib yg sengaja difitnah2 begitu apa perasaan kau? Apa yg kau kata tu hanya persepsi songsang awak je. Hakikatna apa yg terjadi ada alasan yg tersendiri, serupa Tun turun ke demo dengan alasannya kan, walaupun memberi kesan yg amat buruk kepada imejnya sendiri dimata masarakat.

      Padam
  13. Blogger Haramjaddah Pukimak Din Tyrtle, OutSyed The Box, Kadir Jasin, Zamkata, apanama, putra merdeka, Celah Gelegar, The Sense Credibility and Accountability, Jelapang, KZO. Sungai Rapat Online.

    Mulai hari ini Blogger Banggang, Bahalul, Pukimak waiima Haramjaddah nie semua BoLEH Declare Blog masing2 sebagai Blog Macai Mahathir Mudah Lupa a.k.a. Nyanyok, seterusnya letakkan diri masing-masing sebaris dengan Blog Pembangkang pro Pakatan Rakyat.

    Ini kerana Blogger Banggang ini terlalu mendokong Mahathir Mamakkuty yang secara terang-terangan menyokong apa jua agenda CINA DAPIGS.

    Blogger Banggang ini, JANGANLAH KAMU SEBUT ATAU MENULIS TENTANG PERJUANGAN ORANG MELAYU LAGi.

    Kamu semua adalah Mamak Haramjaddah yg baru kenal keyboard. Selamat Maju Jaya dengan tugasan Baru Menaikkan Bangsa Cina di tanah Melayu ini.

    Sesungguhnya Kamu semua lebih HINA drp Kelab Greenboc, MSO, Anak Sungai Derhaka, MSO, Ameno World, Omak Kau, Aspan Alias, Shahbuddin, Tranungkite Online, Bloglist, Kedahlanie.info. Blogger Pro Pakatan Rakyat walau macammana pon keadaan kedudukan Parti PAS, DAP, PKR, tapi mereka tetap mendokong dasar kepartian mereka, menulis menenangkan ahli, menguatkan saf parti.

    Kecuali Blog Tranungkite yang cenderong pd PAS, Omakkau yg menuju kearah keadilan sejati, Manjung Mari tetap PAS di hati.

    Blogger Banggang, tukar LOGO sokong Mahathir yang Sokong Cina, takut kalau Bisness Cina Bangkrap, takut Cina hilang kuasa ekonomi.

    Blogger lain teruskan kerja, blogger pakatan kerja pakatan, blogger pro kerajaan teruskan kerja murni anda. suatu hari rakyat akan sedar, siapa Mahazalim, Mahacelaka, MahaFiraun Mahathir Mamakkutty.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bahasa awsk gunakan lahir.dari otak yg makan najis, jika memberi pandangan biarlah secara baik dan bermutu, gelar Tun M macam2, beliau dah banyak berjasa pada negara awak buat apa asyek mengutuk org.

      Padam
  14. Tak perlu kesian pada Tun M, kesian lagi melihat blogger yang menjadi anjing Najib dengan sedikit habuan sudah tidak mengenali halal atau haram lagi. Rasuah pun masih boleh dihalalkan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kau anjing DAP !!!!

      Padam
    2. bodoh betul sape sokong cina....sedarlah wahai melayu kita dah dipenghujung kuasa....

      Padam
    3. bodoh betul sape sokong cina....sedarlah wahai melayu kita dah dipenghujung kuasa....

      Padam
  15. Antara alasan Tun turun ke demo 'bersih' ialah untuk bersama rakyat, tapi kenapa sambut merdeka x turun? Bukankan peluang untuk bersama rakyat lebih luas malah lebih patriotik?

    BalasPadam
  16. saya doakan bumi malaysia ini makmur, org luar datang cari makan , org kita segelintir pemalas......kita aman ...boleh demonstrasi lagi....kenapa kita tak berfikir, ingat , lihat keliling kita , doa tu...kan senjata kita.....rakyat Malaysia ini semua saudara saya...saya tak ada NEGARA lain...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping