Selasa, Ogos 28, 2012


Umpama  orang yang nak menegakkan benang yang basah. Itulah perumpamaan paling tepat boleh diberikan mengenai kenyataan Si Kaki Khalwat ni.

Selama ni orang tau yang dia cukup 'Kowtow' dengan arahan yang dikeluarkan oleh DAPigs. Sampaikan Si 'Tokong' Biawak tu pun dianggap sebagai 'Adik'nya sendiri.

Hakikatnya, PAS takkan mungkin mendapat persetujuan daripada DAPigs untuk melaksanakan Hukum Hudud secara terang - terangan. Perkara tu cukup jelas.

Tak payah nak susah - susah diorang nafikan perkara tu. Disebabkan penolakkan itulah yang menjadi punca kenapa ianya tidak dilaksanakan di Negara ini.

Jika benar PAS nak laksanakan Hukum Islam tu, mereka perlu bersatu dengan UMNO dan mendapatkan suara majoriti untuk meminda Perlembagaan.

Atas dasar itulah saranan dibuat oleh Tun Dr. Mahathir agar Melayu Islam bersatu membentu sebuah Negara yang lebih kuat.

Tapi, kalau dah jenis sombong tak ingat dunia ni, buat la macam mana pun. Diorang bukan nak dengar dah apa orang lain kata. Kalau dah jenis jumud, ye tak.

Tinggal lagi, berani tak Si Mat Syabun ni keluarkan kenyataan mengenai isu Si Ketua Penipu tu meliwat? Bukan ke dia jugak yang buat tuduhan tu dulu?

Jadi, sekarang ni, kenapa dia tak tampil dan menjelaskan perkara tersebut kepada rakyat? Nampak sangat la dia ni pun berlakon je lebih!!! Bukannya betul - betul nak memperjuangkan Islam sangat pun!!!
KUALA LUMPUR: PAS akan mencadangkan agar Perlembagaan Persekutuan digubal bagi membolehkan hukum hudud dilaksanakan selepas pembangkang berjaya membentuk kerajaan, kata Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu.
Katanya itu adalah pendirian PAS dan Ahli Parlimen daripada DAP atau parti lain serta Ahli Parlimen bukan Islam boleh mengemukakan bantahan mereka menerusi perbahasan Dewan Rakyat.
Mohamad yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu ketika diwawancara akhbar Sin Chew Daily bagaimanapun berkata parti itu tidak mengadakan perbincangan terpeinci mengenainya kerana tindakan lanjut hanya akan dibuat selepas pembangkang mentadbir Kerajaan Pusat.
Kenyataan itu dipetik menerusi laporan muka depan akhbar berkenaan bagi edisi petang Isnin.
Mat Sabu berkata demikian bagi mengulas mengenai kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhubung PAS akan mencari jalan menerusi kaedah demokrasi bagi melaksanakan hudud.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping