Jumaat, Ogos 03, 2012


“Saya sungguh kesal dan saya tidak akan buat lagi kerja yang sia-sia dan tidak bermanfaat begini.”

Demikian luah Muhamad Hasyim Che Ngah yang pinjamannya ditamatkan Yayasan Terengganu (YT) selepas didapati menyertai perhimpunan Bersih dan Adil (Bersih 2.0) di Dataran Hayyu Asyier, Kaherah, Mesir, tahun lepas.

Muhamad Hasyim, 21, pelajar tahun tiga jurusan perubatan Universiti Al-Azhar adalah antara sembilan anak Terengganu yang menerima nasib itu, dan hari ini beliau menemui Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said bagi merayu agar pinjamannya disambung semula.

“Saya sebelum ini telah diluluskan pinjaman oleh YT sebanyak RM301,144.

Daripada jumlah itu saya telah belanja sebanyak RM170,000 untuk yuran pengajian dan sara hidup,” katanya kepada pemberita di sini.

Beliau yang datang bersama bapanya Che Ngah Abdullah, 57, berkata sejak pinjamannya ditamatkan pada Julai tahun lepas, tidak ada pihak lain yang tampil membantunya dalam meneruskan pengajian.

Ps: Inilah masalahnya kalau minda mudah sangat terpengaruh dan diracuni dengan dakwah songsang yang dibawa oleh sesetengah pihak.

Lain kali, fikir dulu sama ada tindakan yang kita ambil tu rasional atau pun tidak. Jangan main ikut perasaan. Apa guna bergelar Mahasiswa tapi tak guna Kepala Otak!!! Kalau pemimpin Pakatan tu lain la. Semua pakai Kepala Lutut!!!
Categories: , , ,

5 ulasan:

  1. Dah kena potong biasiswa baru menyesal. Cuba tiada tindakan, Dia mesti perasan Hero sampai balik Malaysia. Jgn sambung, biar dia balik kampung tanam jagung utk jadi tauladan anak2 lain yg mahu minta bantuan kerajaan. Kekadang kita kena tegas jika mahu peraturan dipatuhi. Sama seperti Hudud. Dah potong tangan holeh sambung balik ke? Kalau anak aku yg kena, aku tetap sokong peraturan. Itu beza kita manusia dan binatang!

    RSO

    BalasPadam
  2. Usah dibantu kalau pelajar yang sedemikian, kalau anjing dah biasa makan tahi, tak dapat makan, menghidu pun jadilahhh... Ex-Komando.

    BalasPadam
  3. jgn bg, brlakon je tu

    BalasPadam
  4. Jangan bagi. Kekadang berlakon je pun.

    BalasPadam
  5. Cuba mintak bantuan dari UAI or Pok Nik.....

    Mu kan penyokong mereka....takkanlah depa tak mau tolong kot.....

    ATAU....
    Apa kata berhenti je balajar ....balik Malaysia...fokus 100% berpolitik...Join PR....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping