Ahad, Ogos 05, 2012


MELIHAT pencapaiannya dalam memajukan negara sehingga menjadikan Malaysia negara yang begitu moden baik dari segi pembangunan dan ekonomi, tidak mustahil bekas Perdana Menteri Malaysia ke-4, Tun Dr Mahathir Mohamad digelar Bapa Pemodenan.

Satu demi satu kejayaan dikecapi negara menjadikan beliau idola rakyat Malaysia biarpun sudah bersara. 

Bagi pelakon dan penyanyi yang semakin meningkat naik, Muhammad Izzul Islam Mazlan atau Izzue Islam, 22, tetap menjadikan Tun Dr Mahathir idolanya sehingga bila-bila. 

Pertama kali bertemu Dr Mahathir ketika majlis rumah terbuka anjuran KRU di Cyberjaya tahun lalu, dirinya tergamam dan hanya senyuman mampu diberikan di samping bertanya khabar meskipun pelbagai pertanyaan bermain di fikiran yang ingin diutarakan.

Baginya, menemui idola adalah perkara biasa pada orang lain, tetapi pada Izzue, ia satu pengalaman cukup indah apabila dapat berdiri dan berbual bersama lelaki yang pernah menjadi seorang yang disegani satu ketika dulu.

“Setiap orang punya idola masing-masing, bercakap soal idola, saya sangat mengagumi Dr Mahathir kerana sepanjang pembabitannya bergelar Perdana Menteri Malaysia, banyak perubahan dilakukannya. 

“Mungkin bagi orang lain ia perkara biasa dan tanggungjawab seorang pemimpin dalam memajukan negara, namun pada saya Dr Mahathir mempunyai pemikiran luar biasa yang tidak mampu dimiliki semua orang. 

“Jika diberi peluang, saya ingin mempunyai cita-cita dan semangat seperti beliau, justeru saya berharap dapat menjadi seorang yang dikenali dan disanjungi seperti Dr Mahathir satu hari nanti,” katanya. 

“Alhamdulillah sejak menetap di Kuala Lumpur, saya dapat lihat pelbagai perubahan dari segi kehidupan dan pembangunan yang semakin maju membuatkan saya gembira dapat menetap di Malaysia. 

“Selain itu, kemakmuran yang dinikmati rakyat Malaysia diharap akan berkekalan dan menjadikan negara ini lebih harmoni pada masa akan datang di samping menjadi negara yang menjadi sebutan di seluruh dunia,” katanya. 

Sempena kempen #MYsyg (My Sayang) yang dianjurkan Media Prima Berhad, orang ramai berpeluang menghantar rakaman video, teks dan gambar dalam bahasa Malaysia, Inggeris, Mandarin dan Tamil menerusi laman web www.mysyg.com.my sebelum 15 Ogos ini. 

Untuk penyertaan video, setiap rakaman tidak boleh melebihi tiga minit manakala bagi kategori penyertaan teks pula tidak boleh melebihi 150 patah perkataan dan kategori bergambar pula membabitkan ekspresi wajah unik atau kreatif dengan menyertakan bersama keterangan gambar masing-masing.
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping