Khamis, Ogos 23, 2012


Bagaikan orang sedang mabuk dilamun cinta, tindakan Si Nik Aziz ni cukup mengecewakan umat Islam dan ahli - ahli Parti Angguk Saja tu.

Mana tidanya. Si Karpal tu buat la apa sekali pun, Si Nik Aziz ni tetap sayang pada dia. Waima Si Karpal tu hina dan memperlekehkan Islam sekali pun, cinta Nik Aziz tidak berubah.

Tatkala semua umat Islam sedang naik angin terhadap Bapak Kafir Harbi tu, Si Nik Aziz ni boleh pulak keluarkan kenyataan kata hubungan mereka tidak terjejas.

Bagaimana Si Nik Aziz tu boleh mendabik dada mengatakan yang dia seorang pejuang Islam sedangkan dalam waktu yang sama dia boleh peluk dan cium musuh Islam?

DAPigs sudah lama menjadi musuh kepada umat Islam didalam Malaysia ni. Kenyataan yang dikeluarkannya sebelum ini pun sudah cukup untuk membuktikan perkara tersebut.

Maka adalah mustahil untuk PAS tidak dapat melihat perkara tersebut sedangkan ianya sudah jelas, terang dan nyata. Lain la kalau diorang ni dah buta.

Tapi cinta punya pasal ye tak. Yang busuk pun jadi harum, yang hodoh boleh jadi cantik. Jadi, apa nak heran kalau Si Nik Aziz ni masih sanggup peluk cium Si Karfir Harbi tu.

Lagi pun, PAS bukannya betul - betul nak memperjuangkan Islam sangat. Apa yang penting buat diorang ialah untuk merampas kuasa. Bab nak melaksanakan perjuangan Islam pun sanggup diorang gadaikan, inikan pulak setakat nak peluk cium Kafir Harbi DAPigs!!!
KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menyifatkan kenyataan Pengerusi DAP, Karpal Singh yang mempertikaikan keupayaan hukum hudud untuk mengatasi jenayah sama sekali tidak menggugat hubungan baik antara dua parti itu.
"Isu ini tidak perlu dibincang kerana ia adalah hukum agama, bukan ideologi, kalau hukum dunia, kita boleh tolak, tetapi sebagai orang Islam, (jika) tolak agama bermakna akan terima pembalasan di akhirat kelak," katanya.
Menurutnya, dibandingkan dengan undang-undang ciptaan manusia, termasuk hukuman gantung sampai mati, hudud jauh lebih baik walaupun pencuri dipotong tangannya atas kesalahan itu.

"Sekurang-kurangnya, dia (pesalah) masih boleh bekerja dan hukuman yang diterima, boleh jadi pengajaran kepada masyarakat. Undang-undang Islam sudah semestinya cukup adil. Buat salah, terima hukuman yang setimpal dengan kesalahan," katanya kepada pemberita pada majlis Sambutan Hari Raya Pas Pengkalan Chepa di Kompleks Purnama, di sini, semalam.

Menteri Besar Kelantan itu menjelaskan, kenyataan Karpal sedikit pun tidak  tidak menjejaskan hubungan Pas dengan DAP, mahu pun hubungan peribadi sesama pemimpin parti itu.

"Tidak timbul soal perpecahan kerana sekarang kita tidak menghadapi masalah dan perkara ini hanya diperbesar-besarkan bagi menimbulkan kekeliruan," katanya.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping