Khamis, Ogos 23, 2012



Makin hari makin banyak pulak persoalan yang timbul dikalangan ahli - ahli PAS mengenai pendirian parti terhadap Si Karpal Whilchar tu.

Tapi, bila diorang nak suarakan persoalan tersebut, diorang jadi takut sebab arahan dah dikeluarkan. Ahli PAS Jangan Bukak Mulut!!!

Arahan tu dikeluarkan dengan tegas. Kalau ada yang berani nak bersuara dan mempertikaikan kenyataan Si Kafir Harbi tu akan dikenakan tindakan.

Jadi, nak tak nak terpaksa la diorang main bisik - bisik je. Tapi apa boleh buat. Dah terpaksa. Konon nak sangat jadi pejuang Islam tapi penakut nak mampus. Pejuang Islam menda jadahnya kalau macam tu!!! Nak bersuara pun takut!!!
Kemelut isu hudud antara Pas dan DAP membuatkan Awang tertanya-tanya beberapa persoalan. 

Pertama mengapa hanya Pengerusi DAP, Karpal Singh bersuara lantang menentang pelaksanaan hukum hudud?

Mengapa Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Setiausaha Agung, Lim Guan Eng serta beberapa pemimpin kanan lain berdiam diri?

Walaupun Awang percaya apa yang ditegaskan berulang kali oleh Karpal adalah pendirian DAP, namun Kit Siang dan anaknya perlu tampil ke hadapan.

Tindakan mereka membisu tidak akan membantu malah memburukkan lagi keadaan. Kini, sudah ada tanggapan di kalangan sebahagian pemimpin Pas bahawa Kit Siang dan Guan Eng sebenarnya adalah pihak yang lebih tegar menolak hudud.

Persoalan kedua yang berlegar adalah mengapa puak Anwarinas yang dianggap sekular dalam Pas tunduk kepada DAP berhubung isu tersebut?

Awang percaya selagi mereka terikut-ikut agenda DAP, selagi itulah PAS akan menjadi dayus dan tidak berani bertindak.

Kini, suara akar umbi Pas rata-rata kecewa dengan kepimpinan parti itu yang asyik dihina dan diperlekehkan oleh DAP. 
Bukan Pas yang mencorakkan haluan parti itu sebaliknya DAP.

Awang tidak hairan jika ramai ahli dalam diam menyokong ketegasan bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa yang menentang DAP berhubung isu itu dan mempersoalkan pendirian Pas demi kesucian Islam.

Belum pernah dalam sejarah Pas kelihatan begitu dayus. Inilah akibat apabila percaturan politik lebih diutamakan daripada kepentingan Islam.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping