Isnin, September 24, 2012


Fuh!!! Kejam. Sedih pun ada jugak bila baca cerita pasal Si Tan Tee Beng ni. Memang jelas dia merupakan salah seorang mangsa 'Pembunuhan Kejam' parti DAPigs tu.

Walaupun kes dia dibawa mengadap sehingga ke pengetahuan Si Ketua Penipu tu, dia tetap jugak dikerat dan dicantas hidup - hidup oleh Rejim Guan Eng.

Ibarat macam kena liwat jugak la Si tan Tee Beng ni rupanya ye. Tapi, apa nak pelik. Si Ketua Penipu tu pun memang suka sangat 'Main Belakang' ni. Jadi, tak heran la kalau Si Tan Tee Beng ni pun jadi mangsa dia jugak!!!
Menurut Tan yang pernah menjadi Ketua Pemuda Gerakan, beliau meninggalkan PKR setelah difitnah oleh Lim yang juga Setiausaha Agung DAP.

Lebih malang, katanya, barisan kepimpinan utama PKR, khususnya Anwar, hanya berpeluk tubuh dan membiarkan dirinya dikorbankan asalkan cita-cita beliau menjadi perdana menteri tidak disekat.

"Saya ambil keputusan untuk tinggalkan PKR kerana difitnah oleh Lim Guan Eng. Kes saya kecil saja. Kes saya dibincang di peringkat pusat oleh enam orang wakil rakyat lain iaitu Zuraida (Kamaruddin, Ketua Wanita PKR dan MP Ampang), Azan (Ismail, MP Indera Mahkota), Yusmadi (Yusoff, MP Balik Pulau), dan Datuk Kamarul (Baharin Abbas, MP Teluk Kemang).

"Mereka dengar kes saya, kata tiada kes langsung. Saya difitnah salah guna kuasa, cuba pengaruhi proses tender PBC. Tak pernah saya difitnah sebegitu," kata Tan dengan nada kesal.

Paling memeranjatkan, katanya, akibat tuduhan yang dilemparkan itu, beliau menerima surat amaran daripada lembaga disiplin parti.

Tidak berpuas, Tan mengambil keputusan untuk bersemuka sendiri dengan Ketua Umum PKR itu untuk mendapatkan penjelasan. Namun apa yang diluahkan oleh Anwar, katanya cukup menghiris hatinya.

"Saya sedih, putus asa. Masa itu saya juga dihantar satu surat disiplin dari lembaga disiplin. lepas perbincangan dengan lembaga disiplin, saya dibawa Datuk Kamarul ke rumah Datuk Seri Anwar Ibrahim dan terus bincang di sana.

"Tapi bila saya kemukakan kes kepada beliau, beliau tidak tahu macam mana nak selesaikan sebagai ketua parti. Saya cakap 'anda ketua saya, anda pemimpin saya tapi tak tahu macam mana nak selesaikan anda punya sub-ordinate, macam mana parti kita nak bergerak di Penang?'" soal Tan kepada Anwar. - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping