Selasa, Oktober 02, 2012


Dalam keghairahan puak - puak Pakatan Pembangkang ni mencabar Barisan Nasional untuk menamakan bakal Menteri Besar Selangor, diorang sendiri berada dalam dilema.

Perkara ini bukan sahaja berlaku di Selangor. Ianya turut melibatkan negeri - negeri lain dibawah pemerintahan Rejim mereka iaitu Pulau Pinang dan Kedah.

Secara keseluruhannya, ketiga - tiga negeri ini sedang mengalami pergolakkan dikalangan barisan kepimpinannya sendiri dan ianya diketahui umum.

Di Selangor, rakyat Malaysia memang sedia maklm bahawa perebutan kuasa berlaku diantara dua puak iaitu puak Si Assmin dan juga Si Khalid Gagap tu sendiri.

Sebelum ini, ahli - ahli PKR Negeri Selangor sendiri pernah mendesak agar Si Khalid Gagap ni meletakkan jawatan. Jelas, mereka pun dah hilang kepercayaan terhadap Khalid.

Kemudian mereka menamakan Si Assmin tu pulak untuk dijadikan sebagai Menteri Besar yang baru. Namun perkara ini tidak disenangi oleh Kak Wan Omega.

Di Pulau Pinang pulak, perbalahan wujud diantara Si Ketua Menteri Biawak tu dengan Si Mansor berikutan pendedahan yang dibuat baru - baru ini.

Sepanjang 4 tahun Rejim DAPigs memerintah Pulau Pinang, sudah dua kali mereka bertukar Timbalan Ketua Menteri kerana tidak sealiran dengan Si Biawak tu sendiri.

Dan kemungkinan Si Mansor tu tidak akan dicalonkan sebagai Timbalan Ketua Menteri dalam Pilihan Raya yang akan datang.

Jangan kata nak jadi Timbalan Ketua Menteri, nak jadi calon pun belum tentu Si Mansor tu akan dapat tempat hanya sebab dia menggunakan Hak Kebebasannya untuk bersuara.

Di Kedah pulak berlaku perebutan kuasa diantara puak - puak Parti Angguk Saja tu dimana wujud puak - puak yang berbalah sesama sendiri.

Satu puak kekal menyokong kepimpinan Ulama yang diterajui oleh Datuk Seri Azizan Razak. Satu puak lagi mewakili puak - puak Parasit Anwarinas yang Pro DAPigs.

Jika tidak berlaku sebarang konflik, kenapa pulak isu berkaitan lantikan Exco Kerajaan Negeri baru - baru ini menjadi satu isu yang besar?

Memang nampak sangat la yang mereka juga menghadapi masalah mereka sendiri. Jadi, untuk apa diorang sibuk - sibuk nak cabar orang tak tentu arah ni? 

Sedangkan rumah tangga sendiri pun tak terurus, lagi diorang nak sibuk - sibuk pasal hal orang lain? Dasar manusia tak sedar diri!!! Pun ada hati nak jadi pemimpin konon. Ceit!!! Pigidah!!!
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping