Berita Pahang

Jumaat, Oktober 19, 2012


“DIRI aku, lantak akulah... yang korang semua sibuk nak jaga tepi kain aku, apa hal? Aku punya sukalah nak buat apa pun. Kubur lain-lain, ’kan...” Fuh, memang hebat ayat ni, lebih-lebih lagi kalau disuarakan oleh orang wanita. 

Namun, Mat hairan pula kenapa ramai wanita sekarang ni sebegini punya teruk. Memanglah orang busy body kalau perangai kau tu dah tahap macam orang tak ada agama je. 

Baju ketat macam nak tersembul segala-galanya. Lepas tu berkepit sana sini dengan jantan yang bukan muhrim. 

Hidup di dunia ni bukan berseorangan, ramai-ramai cik kak oii. Lagipun inikan negara Islam, dah tepatlah kalau ada yang saling tegur menegur.

Sebenarnya, baru-baru ini Mat terserempak dengan rakan IPT di luar sebuah kelab malam. Masa di IPT, kawan Mat yang seorang ni memang terkenal gedik dan seksi.

Namun, tak sangka pula, sekarang ini perangai dia makin teruk. Mulanya Mat tegur dengan niat bergurau disebabkan terkejut dengan perubahannya dan pada masa sama, berharap mungkin dia malu tapi lain pula jadinya. 

Terus dihambur dengan kata-kata begitu. Disebabkan malu dan malas nak layan, terus Mat angkat kaki dan perasan rupa-rupanya dia tengah ‘high’ sama ada kerana pengaruh alkohol berlebihan atau mengambil dadah. 

Aduhai, orang cantik, ada pelajaran... macam mana boleh hanyut pula dalam dunia ni. Yang paling Mat tak boleh tahan bila sedap saja cakap kubur lain-lain.

Memang kubur lain-lain, tapi kalau dah mati nanti, orang lain juga yang kena mandikan jenazah, kapankan, solatkan serta tanamkan. 

Kalau mayat kau tu nanti boleh buat semuanya sendiri tak mengapa juga. Ini tak, lagi nak melenting pula. 

Mat rasa ayat ni banyak kali kita dengar dan tak kurang juga ada yang sering mengucapkannya, konon bagi merestui perbuatan yang mungkin nampak khilaf pada mata orang lain. Oklah, kubur lain-lain, lu mati sendiri... lu masuk kubur, tanam sendirilah. - Sumber
Categories:

3 ulasan:

  1. ...kalau ada panas lagi upload la lagi . haha

    BalasPadam
  2. BARANG MURAH BILA LAGI NAK JUAL, MURAH,MURAH,LELONG WEH

    BalasPadam
  3. kubur lain-lain? kalau begitu uruskan kematian bersendirian bermula dari mandi/kafan/masuk liang lahat/kebumikan dan talkin. Boleh jangan menyusahkan orang lain?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Lain

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping