Isnin, November 26, 2012


Haduh!!! Karut. Karut dah puak - puak Pakatan Pembangkang ni. Sesama diorang pun dah berpecah belah. Baru cerita pasal siapa yang layak jadi PM. Pun dah kalut dah diorang ni.

Hanya disebabkan polemik yang ditimbulkan oleh puak - puak Parti Angguk Saja tu dalam muktamar sebelum ini, dah masing - masing mula menggelupor.

Macam - macam dakwaan keluar. Macam - macam alasan yang diberikan. Semuanya hanya untuk menutup kemaluan diri mereka sendiri.

Tapi, kalau ye pun nak cari orang lain untuk jadi Perdana Menteri, cari la yang ada kredibiliti. Kalau setakat Si Mahfuz Bean ni, baik la tak payah. Buat mengabihkan masa je.

Dia ni bukannya pandai buat kerja. Malah, satu hapah pun dia tak pandai. Itu pasal la dia kantoi dalam SRP. Yang dia pandai cuma buat lawak Gampang Style je.

Jadi, puak - puak Pakatan Haramjadah tu perlu terima hakikat bahawa dikalangan diorang tu memang tak de lansung yang layak nak jadi Perdana Menteri. Nak jadi pemimpin pembangkang tu pun kira nasib baik. Kalau tidak, kirim salam je la!!!
Jangan pandang lekeh pada Mahfuz, walaupun dirinya terkenal sebagai Mr Bean Malaysia yang tersohor dengan kenyataan lawak bodohnya, namun sehingga kini imej peribadinya masih bersih disebabkan belum ada lagi isu skandal seksnya yang terdedah pada umum. 
Cuba bandingkan dengan Anwar yang terbelit dengan isu cinadoll di atas katil berpijat sampai tergaru-garu badan si amoi dari depan ke belakang, kan ada bezanya dengan imej suci murni Mahfuz Bean, tak gitu? 
Hadi pula terbelenggu dengan masalahnya yang terkenal lembap dalam memimpin PAS serta terbukti gagal membawa halatuju parti itu sehingga akibatnya merendahkan kedudukan PAS di mata pemimpin PKR dan DAP. 
Jadinya, berdasarkan situasi rumit yang sedang membelit dua pemimpin besar PR dari PKR dan PAS itu, logiklah Mahfuz lebih layak untuk diketengahkan. 
Dengar ura-uranya tinggi juga cita-cita Mahfuz. Dia bukan sahaja pernah berangan nak jadi PM, malah sekarang ini pun sedang menyusun langkah untuk menikmati keempukan kerusi Menteri Besar Kedah dengan mengambil kesempatan dari perbalahan Ustaz Azizan dengan geng Phahrolrazi. 
Sekalipun Mahfuz tidak memiliki taraf pendidikan yang tinggi dan hanya sekadar lulus SRP namun beliau berpegang pada mottonya yang tersendiri iaitu pendidikan sepanjang hayat. Tampak memukau keinteklektualannya sesuai dengan tahap pendidikan sehingga lulus SRP. 
Ini sekaligus melayakkannya tergolong dalam kumpulan professional atas sifatnya sebagai bekas pengangkut beg di lapangan terbang. Nampak lagi hebat berbanding Anwar dan Hadi. - seterusnya...
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Dangkal betol diaorg ni kasi presiden PAS pun tk boleh bersuara ni kan pulak nk jadi PM....hancuss megara camni

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping