Isnin, November 26, 2012


Fuh!!! Kalau nak bercerita pasal dia ni memang panjang beb. Tak cukup sehari, sebulan pun belum tentu boleh selesai. Tu pun baru bab mukadimah tu.

Tapi, disebabkan dia tak nak cerita tu dipanjang - panjangkan, maka sebab itulah dia ambik tindakan saman terhadap Utusan. Kononnya nak gempak la supaya orang takut.

Jangan harap la!!! Tak semudah itu orang nak lupakan cerita pasal dia yang cuba nak menghalalkan orang Melayu keluar dari agama Islam. 

Sampai mati pun orang tetap jugak akan bercerita sebab ceritanya panjang. Bukan baru hari ni kes tu timbul. Tapi dah lama dah. Dan semua orang pun dah tau. Jadi, tak payah la dia beria - ia nak tutup benda yang dah terbogel. Orang dah nampak kurapnya kat mana!!!
“Senarai yang panjang. Ini bukan satu kes yang terasing. Sebab itu, kalaupun YB Nurul Izzah cuba untuk membetulkan kembali kenyataannya.
“Satu percubaan untuk membetulkan, berbanding dengan satu siri kenyataan-kenyataan dan tindakan-tindakan yang seragam yang menimbulkan keraguan, sangat sukar untuk menyedapkan hati kita,” katanya.
Mengimbau kembali kenangannya semasa menjadi Presiden ABIM ke-6 yang bergelut dengan kes murtad Lina Joy, Dr Yusri berkata kes itu merupakan kes kecil yang sengaja diangkat menjadi kes besar untuk menggugat kedudukan Islam dalam perlembagaan.
“Ketika kes ini dibicarakan, wakil kumpulan Kristian datang dengan pakaian rasminya memberi sokongan setiap hari.
“satu kes kecil individu tetapi diangkat sebagai satu kes besar, cuba untuk merombak peruntukan undang-undang sehingga kes ini sampai ke peringkat tertinggi dalam mahkamah negara kita.”
Menurutnya bantahan permurtadan Lina Joy yang berlaku sebelum Pilihanraya Umum 2008 itu telah mendapat sokongan padu daripada umat Islam di negara ini dan dalam masa masa keputusan Mahkamah Persekutuan juga tidak memihak kepada Lina Joy.
“Malangnya, tidak lama selepas itu, saya melihat di internet, satu rakaman wawancara BBC dengan ayah YB Nurul (Izzah).
“Apabila ditanya oleh wartawan BBC, kalau saudara diberi kuasa, macam mana sikap saudara terhadap keputusan mahkamah yang telah diputuskan baru-baru ini (kes Lina Joy).
“Beliau berkata Mahkamah Persekutuan tidak sepatutnya memutuskan keputusan sebegitu. Dan ditanya lagi adakah Lina Joy ini berhak untuk menukar agamanya, dia (Anwar) menjawab dengan begitu yakin, it is her rights (Itu adalah haknya). - seterusnya...
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping