Isnin, November 26, 2012


Ish! Takkan la diorang ni baru tau kot. Benda ni dah lama dah orang bagi tau. Seluruh rakyat Malaysia pun memang dah sedia maklum dengan perkara ni.

Siapa yang tak kenal dengan Si Karpal Whilchar ni. Dia seorang peguam yang cukup handal bermain dengan kata - kata. Tu sebab la orang kata dia cukup pandai main Poo...singh.

Kalau bab - bab memutar belitkan keadaan tu dia memang cukup handal. Tak de orang yang mampu nak lawan dengan dia.

Tengok aje la macam mana caranya dia buat dengan kes liwat Si ketua Penipu tu sebelum ini. Dulu bukan main lagi dia tuduh Si ketua Penipu tu sebagai seorang peliwat.

Siap dia desak lagi pihak Kerajaan dibawah pimpinan Tun Dr. Mahathir untuk melucutkan jawatan Si Ketua Penipu tu sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Tapi sekarang ni, dia pulak yang jadi Ketua Peguambela terhadap kes yang sama. Dia pulak yang beria - ia nak mempertahankan Si Ketua Penipu tu.

Walaupun dalam masa yang sama, dia jugak yakin Si Ketua Penipu tu meliwat, tapi kata dia, perbuatan tu berlaku atas dasar suka sama suka. 

Kot kalau dah meliwat tu, meliwat la jugak. Tak kira la sama ada ianya dilakukan secara paksaan atau suka sama suka. Meliwat tetap jugak meliwat!!!

Jadi, tak payah heran la kalau Si Karpal tu hanya sekadar nak bermain dengan kata - kata dengan puak - puak Parti Angguk Saja tu. Semuanya setakat wayang dia je. Maklum la, kaki Poo...singh la katakan!!! Apa lagi yang mampu dia buat!!!
KUALA LUMPUR 25 Nov. - Tindakan terdesak Pengerusi DAP, Karpal Singh menggesa Pas untuk segera menyelesaikan kemelut berhubung isu membabitkan parti itu terutamanya hukum hudud dan air mentah ekoran bimbang pakatan pembangkang tewas dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 yang dijangka diadakan tidak lama lagi. 
Presiden Majlis Belia Malaysia (MBM), Mohamed Maliki Mohamed Rapiee berkata, desakan terbuka Karpal tersebut menunjukkan beliau semakin tertekan dalam usaha untuk menawan Putrajaya. 
“Karpal sedar pilihan raya sudah dekat dan keengganan Pas menyelesaikan masalah tersebut akan mendorong kegagalan besar (pakatan pembangkang) dalam pilihan raya," katanya ketika dihubungi oleh Utusan Malaysia di sini hari ini. 
Beliau mengulas kerisauan Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu sehingga terpaksa menggesa kerajaan negeri Pas di Kelantan dan Kedah menyelesaikan segera kekeliruan yang timbul berhubung isu hudud dan air mentah di negeri-negeri terbabit. 
Katanya, kerisauan Karpal itu ekoran rakyat sudah mula muak menyokong parti pembangkang yang dilihat tidak pernah menunaikan janji seperti hukum hudud yang masih lagi menjadi persoalan dalam kalangan rakyat Islam dan bukan Islam. 
“Setiap kali menjelang pilihan raya, isu hudud timbul untuk memancing sokongan tetapi sehingga kini masih tiada jawapan jelas berhubung pelaksanaan hukum tersebut," jelasnya.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping