Berita Pahang

Khamis, November 29, 2012


Pergh!!! Macam gampang. Kalau sebelum ni, bila cerita bab Politik bukan main lagi. Macam la dia pandai sangat dari orang lain gayanya.

Habis semua orang dibidasnya. Macam semua orang yang dia kritik tu bodoh dan tak tau apa - apa. Tapi, rupa - rupanya dia sendiri pun tak tau apa - apa.

Namun, disebabkan dia seorang pencacai tegar puak - puak Pakatan Haramjadah tu, mana dia nak mengaku yang dia ni bongok tahap Gila Babi ye tak.

Dia akan ikut la rencah yang biasa digunakan oleh puak - puak Pakatan Pembangkang tu dengan cara menuduh orang lain yang bersalah walaupun semua tu salah dia sendiri.

Boleh ke dia tuduh orang lain pulak yang tak bagi dia kesedaran dalam kepentingan mengundi sewaktu Pilihan Raya ni? Apa bangang sangat ke dia ni?

Habis semua benda nak kena orang ajar. Semua benda nak kena orang tunjuk dulu baru dia reti? Bukan ke itu membuktikan yang dia ni bangang tahap Gila Babi?

Hakikatnya, sesetengah golongan artis macam Si Ostazah Pening ni tak mengundi dulu bukan sebab tak de orang yang bagi penjelasan mengenai kepentingannya.

Tapi, semuanya sebab dia sendiri yang sombong dan nak berlagak kononnya dia tak terpengaruh dengan mana - mana parti Politik. Nak jadi golongan 'Non Partisan' la kiranya.

Kononnya, dia kata, sebelum ni dia tak mengundi sebab tak de orang yang memberi pemahaman mengenai kepentingan melaksanakan tanggungjawab tersebut.

Fuh!!! Salah orang jugak ye. Padahal mengundi tu amanah dan tanggungjawab dia sendiri. Bukannya tanggungjawab orang lain. Itu la tahap bangangnya dia ni.

Kalau tanya pada budak kecik yang sekolah rendah pun tau apa kepentingan mengundi dan sebab apa setiap rakyat Malaysia ni kena mengundi dalam Pilihan Raya. 

Jadi, nampak sangat la tahap mentaliti Si Ostazah Pening ni lebih rendah kalau nak dibandingkan dengan budak sekolah rendah. Maka adalah lebih baik dia pergi belajar dulu. Jangan tunjuk sangat bodoh tu pada orang lain!!! Buat malu diri sendiri je!!!
PASIR PUTEH - Selebriti Abby Abadi mengakui tidak pernah mengundi sebelum ini kerana golongan artis tidak pernah diberi kesedaran mengenainya walaupun sering kali terlibat dengan program anjuran Umno dan Barisan Nasional.

Abby berkata, penglibatan artis dalam program parti hanya untuk memeriahkan majlis dan menarik ramai hadirin.
 
Ketika itu katanya, beliau tidak berasa bersalah tidak mengundi kerana tidak memahami kepentingan politik.
Categories: , , ,

5 ulasan:

  1. lu apa kes!! cerita ni pun, nak kecoh2..ramai lagi yg tan ngundi.x de topik lain ker...rasuah umno ker?kaki todi ker?kaki pompuan ker?

    BalasPadam
  2. Kalau sendiri dah bebal@bongok, janganlah salahkan orang lain.meroyan mungkin lama tak servis kot!.

    BalasPadam
  3. Ni la akibatnya bila belajar pun separuh jalan sebab dah gila glamour nak jadi artis...dah bangang yunjuk kepada orang pulak tu..weii betina ko tak tengok dalam semua media ke yang SPR dok suruh warga malaysia yang cukup 18 tahun mendaftar sebagai pengundi..tarak baca..tengok dan dengar ke..

    Abby ko ni meroyan sebab dah lama tak dapat batang kut..kalau dulu gian je boleh bawak jantan melencong keluar negara..tapi bila dah bertudung ni meroyan la pulak..ehmm..pak lobai PAS tu dah lama nunggu ko offer jee..bila2 saja diorang leh buang ketayap kat kepala..

    BalasPadam
  4. Dah nama pun ostadah situ sini dok terkangkang2 mana nak ambil tahu hal2 tanah air, pasai berair memang dia tahu.

    BalasPadam
  5. Dia ni ok,bila menjanda je jadi x ok

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Lain

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping