Selasa, November 06, 2012


Kalau sebelum ini, bukan main lagi puak - puak Parti Angguk Saja tu mendabik dada mengatakan yang diorang ni nak jaga 'Kebajikan Rakyat'.

Malah, diorang sanggup mengugurkan perjuangan untuk menegakkan Negara Islam dan ganti dengan Negara Kebajikan demi memuaskan nafsu DAPigs.

Bila ditanya, kenapa diorang gugurkan Negara Islam, jawapan yang diberikan oleh mereka ialah sebab ianya tak termaktub dalam Al - Qur'an.

Maknanya, selama hari ini, PAS telah memperjuangkan seseuatu yang tidak bersandarkan kepada Al - Qur'an. Jadi, macam mana diorang kata diorang ni pejuang Islam?

Semalam, tengah sedap - sedap minum kopi dengan beberapa orang sahabat, datang seorang lelaki pakai kopiah mintak derma untuk anak - anak yatim.

Dari apa yang dijelaskan oleh lelaki tersebut, dia datang dari Kedah, Negeri yang diperintah oleh Rejim PAS pimpinan Tok Jan sejak PRU ke 12 yang lalu.

Terkejut jugak bila dengar lelaki tu kata dia dari Kedah. Jauh tu. Siap datang dengan rombongan bagai semata - mata untuk mintak derma.


Tak kira la sama ada lelaki tu dalang disebalik sindiket mintak derma atau sebagainya. Tapi, takkan la dia sanggup datang dari jauh semata - mata untuk mintak derma?

Persoalannya, bagaimana mungkin sebuah Rejim yang mendabik dada mengatakan bahawa mereka ni jaga Kebajikan Rakyat boleh terlepas pandang perkara ini?

Takkan diorang buat - buat tak tau je kot? Kalau benar lelaki ini bukan dari Kedah, sepatutnya ada pihak yang perlu buat laporan. Jangan la buat - buat tak tau pulak!!! Kalau nak jaga Kebajikan Rakyat, buat la betul - betul!!!
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. Negara kebajikan apa kejadah !!! Dkt shah alam buat mjlis kutip derma utk Pru12...sapa yg buat kebajikan utk sapa?....memang pelakon alam la pemimpin depa ni,diaorg bole travel guna private jet, jelajaj guna bas mewah tu belum lagi kita tgk kemewehan peribadi...lejijikan ada lah

    BalasPadam
  2. Derma dekat tin milo pas , tak kuasa aku , lebih baik derma dekat masjid atau surau .

    BalasPadam
  3. terus terang la....PAS BUKAN LAH PEJUANG KEBAJIKAN APATAH LAGI PEJUANG ISLAM...RAMAI AHLI PAS SANGGUP DUDUK DI PARAS KEMISKINAN HANYA KERANA TAKSUB DENGAN NICK AJIS..YE LA NICK AJIS KAN ZUHUD..PRIVATE JET PON TAK PERNAH NAIK....NICK AJIS MAKAN PON JADI HEADLINE BERITA (SIFAT KETAKSUBAN TERHADAP SESEORANG YANG DIANGGAP ALIM DIGELAR ASSOBIYAH YANG DIJULANG ARAB JAHILIYAH SATU KETIKA DULU)...KALU ADE SEBARANG DERMA DARI YAN,SEMEMANGNYA SATU SINDIKET MALAH BARU-BARU INI TAHFIZ TERSEBUT DIPAKSA UNTUK TUTUP OPERASI.....KAT KAMPONG AQ PON ADE JUGAK ORANG DERMA DARI YAN DAN JUGA MENGGUNAKAN PELAJAR2 PEREMPUAN(LAZIMNYA).....MEREKA AKAN JUAL KISMIS,SURAH YASSIN SEBAGAI SAMPINGAN...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping