Rabu, November 28, 2012


Hadus!!! Kenapa la diorang nak buat benda macam ni? Diorang tak tau ke benda ni boleh menaikkan kemarahan orang terhadap mereka?

Diorang tak sedar ke yang puak - puak Pakatan Pembangkang tu memang berniat nak memperjuangkan Hak Kebebasan. Jadi, apa lagi yang nak dipertikaikan?

Hak Kebebasan yang menjadi asas perjuangan puak - puak Pakatan tu tak kenal erti sempadan. Semuanya kalau boleh nak di Bebaskan belaka.

Malah, bukan setakat Kebebasan Bersuara dan Beragama sahaja yang dianjurkan oleh puak - puak Pakatan Pembangkang tu. Diorang jugak turut memperjuangkan Kebebasan Seksual.

Jadi, tak payah la nak susah - susah kita nak mempertikaikan benda - benda macam tu. Rakyat pun dah sedar dengan keruntuhan akhlak yang sering kali melanda puak - puak Haramjadah ni. Biar diorang sendiri cari penyakit. Diorang jugak kena tanggung nanti!!!
KUALA LUMPUR: Kenyataan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Nurul Izzah Anwar berhubung kebebasan beragama di negara ini turut terpakai kepada orang Melayu menjadi salah satu petikan dalam ucapan dasar ketua sayap Umno dalam Perhimpunan Agung Umno 2012.
Perkara itu dibangkitkan Ketua Puteri Umno Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin kepada perwakilannya ketika menyentuh tentang cabaran dan hakikat politik bersadur fitnah yang perlu dihadapi Puteri pada masa kini.
Dalam berdepan situasi seperti ini, beliau mengajak Puteri bersandar kepada tiga senjata utama yang dididik agama iaitu ilmu, kebijaksanaan dan sabar.
"Tanggal 3 November 2012 ketenangan yang selama ini berdamping erat dengan jiwa rakyat direntap tiba-tiba. Seluruh negara tergamam mendengar kenyataan Nurul Izzah yang menyatakan orang Melayu Islam berhak memilih agama di bawah prinsip kebebasan beragama di sebuah forum.
"Mendepani situasi mencabar ini marilah kita laung dan zahirkan teori hikmah bersandarkan tiga senjata yang dididik agama iaitu ilmu kebijaksanaan dan sabar yang harus beradaptasi mengikut situasi.
"Tanpa ilmu, kebijaksanaan tidak akan lahir, dan tanpa sabar, fitnah akan menyalakan api kemusnahan, membakar seluruh isi perjuangan," katanya ketika menyampaikan ucapan dasar kepada perwakilan Puteri di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) dekat sini, Rabu.
Menurut Rosnah pemimpin wanita beragama Islam ini dengan sewenang-wenangnya memetik ayat al-Quran dan jelas terkeliru dengan surah al Baqarah ayat 256.
Malah katanya, sebaran idea pluralisme ini bukan sahaja mengancam akidah umat Islam bahkan menyanggah dan mencabar Perlembagaan Persekutuan perkara 160(2) yang meletakkan antara definisi Melayu mestilah seseorang yang beragama Islam.
Categories: , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping