Jumaat, Disember 28, 2012


WANGSA MAJU - Gara-gara menegur penceramah yang menghina Yang di-Pertuan Agong dan pemimpin negara, rumah seorang penduduk disimbah cat merah.


Mangsa, Ab Halim Tuah Rahmat, 44, berkata, perbuatan khianat tersebut dipercayai dilakukan beberapa pihak setelah dia menegur seorang penceramah di sebuah surau berdekatan dengan rumahnya di Seksyen 5, di sini pada Khamis, minggu lalu.

Menurutnya, dia menyedari rumahnya di simbah cat pada Selasa lalu oleh jirannya melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) sewaktu dia dan keluarganya berada di Melaka.

“Saya percaya dan mengesyaki perbuatan ini ada kena mengena dengan pertikaman lidah antara saya dengan penceramah serta jawatankuasa suara setelah mempertikaikan tindakan penceramah menghina Yang di-Pertuan Agong dan pemimpin negara dalam kuliah maghrib.

“Saya juga percaya tindakan mereka ini cuba untuk menakut-nakutkan saya dan keluarga supaya saya berdiam diri dalam perkara ini,” katanya yang baru tinggal di Seksyen 5 Wangsa Maju pada tahun ini.

Halim yang juga Pegawai Khas kepada Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan berkata, dia tetap akan mempertahankan tindakannya bagi menjaga nama baik institusi Raja dan pemimpin negara daripada sebarang tohmahan.

Katanya, dia akan memberi tempoh seminggu kepada pelaku yang menyimbah cat ke rumahnya untuk membersihkan rumahnya.

“Kejadian menghina Yang di-Pertuan Agong ini juga adalah kali kedua di surau sama  setelah saya pernah membuat laporan polis mengenainya pada 15 November 2012,” katanya.


Jelasnya, dia turut difahamkan oleh orang ramai bahawa penceramah tempoh hari bukanlah seorang ustaz yang layak memberi ceramah agama tetapi merupakan bekas anggota tentera dan polis yang dipecat.

Menurutnya, perbuatan penceramah itu jelas secara terang-terangan bermotifkan politik untuk menyerang kedudukan institusi Raja-raja Melayu dan memfitnah pemimpin negara.

Sementara itu, jiran mangsa, Wan Ahmad Wan Ngah, 56, berkata, dia menyedari kejadian berlaku pada pagi Selasa apabila tingkap rumahnya pecah dan bengkok setelah dipercayai terkena balingan batu.

“Bagaimanapun, saya terkejut apabila mendapati rumah jiran saya disimbah cat merah dan saya segera menghubungi tuan rumah selepas itu,” katanya.


Ps: Orang Pakatan ni memang tak boleh kena tegur. Diorang tu maksum. Semua yang diorang buat, betul belaka. Sebab tu la diorang marah bila ada orang yang tegur diorang!!! 
Categories: , , ,

3 ulasan:

  1. Halo bro,sudah le.Toksah nk jd hero tk tentu hala.Apa yg nk di marah kn org mencerca Raja2,sdg kn yg mula kn semua ini UMNO.Klau bkn Mahathir yg mula mencerca Islam,berani ke Samy Vellu dn Ling Liong Sik mencerca Islam?

    BalasPadam
  2. PERANGAI MCM SIAL PR.

    BalasPadam
  3. anon 8:00,nik ajis selamba kata nabi muhammad s.a.w dulu seblum nabi jadi mamat kampong biasa jer....takke menghina nabi serta islam???? nabi muhammad walaupon sebelum jadi nabi telah memiliki beberapa mukjizat seperti lahir dalam keadaan sujud serta sudah berkhatan....nik ajis pernah ke alami perkara sedemikian???takkan!!!apa nak marah orang kutuk raja???kalu raja itu alim,kuat solat,kuat zikir dan sebagainya????ibarat langit dan bumi.....nak hina raja tapi raja tu memiliki akhlak terpuji

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping