Jumaat, Disember 21, 2012

CONTOH LAWAK SACARSTIC
Sedih. Memang menyedihkan beb bila ada sesetengah manusia yang hidup kat dunia ni nak mengaku bijak tapi masih tak faham pasal bahasa sacarstic.

Bahasa menyindir ni jenis manusia yang benar - benar dalam pemikirannya. Kalau setakat jenis manusia yang suka ambik apa yang ada kat atas je, memang diorang takkan faham.

Benda yang seperti itulah yang menimpa MB Pahang baru - baru ni. Dia menggunakan bahasa sindiran untuk menyindir puak - puak Pakatan Pembangkang.

Tapi, puak - puak Pakatan Pembangkang dan pencacai - pencacai diorang tu mana reti bahasa sacarstic macam ni. Yang diorang faham setakat bahasa maki hamun je.

Nak mengkaji maksud yang cuba disampaikan secara mendalam? Jangan harap la. Diorang setakat faham bahasa 'Literal' sahaja.

Tapi, tak kurang jugak dengan orang lain. Bahasa menyindir atau bahasa sacarstic ni sebenarnya bertujuan untuk menyindir orang lain.

Tinggal lagi, bila kena pada orang yang dah terlebih makan cili, dia mula la naik angin tak tentu pasal. Maka, akibatnya? Timbul la isu - isu yang tak sepatutnya.

Namun, itu la resam hidup kat dunia ni. Memang macam - macam ragam yang kita boleh jumpa. Kalau siapa yang faham cerita ni, dia faham la ye. Kalau tak faham, buat - buat tak tau sudah la!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping